شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آلمان#مقامات

کاهش محدودیت‌ها برای افراد واکسینه شده در دستور کار دولت آلمان


کاهش محدودیت‌ها برای افراد واکسینه شده در دستور کار دولت آلمان

رسانه‌های آلمانی با استناد به اظهارات مقامات این کشور از تصمیمات دولت برای کاهش محدودیت‌ها و قائل شدن استثنائات برای افراد واکسینه شده در این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، "پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان در گفتگو با یک رسانه این کشور اعلام کرد که در ماه ژوئن و یا جولای درباره قائل شدن استثنائاتی برای افراد واکسینه شده می تواند صحبت شود.

وی تاکید کرد: من می توانم این را تصور کنم که افرادی که دوبار واکسینه شده‌اند بتوانند پس از تماس با افراد آلوده و یا سفرهای خارج از ماندن در قرنطینه در امان باشند یا بدون تست گیری به رستوران بروند.

به گفته آلتمایر این مسئله که برخی محدودیت ها برای افراد واکسینه شده می تواند حذف شود مسئله ای است که در کنفرانس نخست وزیران ایالات که روز دوشنبه برگزار می شود به آن پرداخته خواهد شد.

به گزارش نشریه "بیلد" آلمان وزارت دادگستری قبلا با استناد به یافته های انستیتو رابرت کخ آلمان روی یک الگو برای از بین بردن محدودیت ها برای افراد واکسینه شده در ایالات مختلف آلمان کار کرده است.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرده که این مسئله حساس که کدام محدودیت ها برای افراد واکسینه شده می توند حذف شود موضوع اصلی در کنفرانس نخست وزیران ایالات آلمان در روز دوشنبه است.

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان همچنان روند افزایشی را طی می کند و بر اساس اطلاعات صبح امروز انستیتو رابرت کخ در آلمان در عرض 24 ساعت 23392 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 286 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در این کشور در ازای هر 100 هزار نفر به 164.4 افزایش پیدا کرده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال حدود 3261764 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 81939 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

طرح سراسری ترمز اضطراری برای مهار کرونا از روز شنبه در آلمان اجرا می شود. "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان هم بعد از تصویب این قانون توسط مجلس شورای ایالت‌های آلمان (بوندس‌رات) روز گذشته آن را امضا کرد.

این قانون پیش‌بینی کرده است که هرگاه برای مدت سه روز پیاپی شاخص هفتگی موارد ابتلا به ویروس کرونا بیش از 100 نفر در یکصدهزار نفر جمعیت باشد، آنگاه اجرای برخی محدودیت‌ها الزامی خواهد بود.

انتهای پیام/