شهر خبر

مذاکرات برجامی نباید فرسایشی شود/تحریم ها باید به یکباره برداشته شود


مذاکرات برجامی نباید فرسایشی شود/تحریم ها باید به یکباره برداشته شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تیم مذاکره کننده برجامی ایران نباید اجازه دهد که فضا در مذاکرات به سمت فرسایشی شدن برود.

عباس گلرو  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری مذاکرات ایران و  1+4 در وین، گفت: اینکه گفته می شود نباید مذاکرات فرسایشی شود حرف بسیار درستی است، البته بنده نمی دانم استراتژی طرف مقابل برای فرسایشی کردن مذاکرات و کشاندن این موضوع به زمان انتخابات ایران چیست؟

وی ادامه داد: آنچه که برای منافع ملی ما در مذاکرات مهم است و در سطح کلان نیز رهبر انقلاب بیان کردن این است که مذاکرات به سمت طولانی شدن و فرسایشی شدن نباید برود.

نماینده سمنان در مجلس تصریح کرد: مذاکرات فرسایشی معمولاً به فضاهای زدو بندهای مسموم و مخالف منافع ملی کشانده می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه فرسایشی شدن یعنی امتیاز گیری و تیم مذاکره کننده ایرانی نباید اجازه بدهند فضا به این سمت برود، اظهار داشت: به هرحال وضعیت هسته ای ایران مشخص است و غربی ها نمی توانند گام به گام به تعهدات خود عمل کنند.

گلرو اضافه کرد: باید تحریم ها به یکباره برداشته شود،راستی آزمایی واقعی درباره برداشته شدن تحریم ها انجام شود و در گام سوم نیز ایران تعهدات خود را در برجام عملیاتی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر طرف مقابل برای اجرای تعهدات خود حسن نیتی سیاسی داشته باشد به راحتی می توان به توافق رسید، گفت:البته اینکه مذاکرات به سمت فرسایشی شدن حرکت کند و مسائل را به سمت فرا برجامی بکشاند وجود دارد  که اصلا این موضوع مورد قبول ایران نیست.

انتهای پیام/