شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#المپیک#عباس جدیدی#کشتی فرنگی

سوریان: برای کسب کرسی در اتحادیه جهانی به حمایتی فراتر از حوزه ورزش نیاز داریم/ شیطنت در آلماتی مشهود بود


سوریان: برای کسب کرسی در اتحادیه جهانی به حمایتی فراتر از حوزه ورزش نیاز داریم/ شیطنت در آلماتی مشهود بود

دارنده ۷ مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک با اشاره به آنچه که در آلماتی برای عباس جدیدی رخ داد، تاکید کرد که برای کسب کرسی در UWW به حمایتی فراتر از حوزه ورزش نیاز است.

حمید سوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد اینکه آیا تیم ملی کشتی فرنگی 6 سهمیه‌اش برای حضور در المپیک را کامل خواهد کرد؟، اظهار داشت: امیدوارم که سهمیه کامل شود. جای خوشحالی دارد که کشتی در آلماتی توانست 5 سهمیه دیگر بگیرد، کاش 6 تا می‌شد چون کار در صوفیه به مراتب سخت تر از آلماتی است. امکان دریافت سهمیه در گزینشی آسیایی راحت‌تر از گزینشی جهانی است.

وی در مورد نماینده وزن 87 کیلوگرم ایران در مسابقات گزینشی صوفیه تاکید کرد: هنوز که کادرفنی فرد منتخب را به فدراسیون معرفی نکرده، امیدوار هستیم که هر کسی که معرفی شد و نماینده ایران در مسابقات گزینشی بود، بتواند سهمیه بگیرد.

نایب رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا ناکامی عباس جدیدی در راهیابی به شورای کشتی آسیا می‌تواند برای انتخابات پیش روی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی که سوریان نیز نماینده ایران در این انتخابات است، ناامیدکننده باشد؟، خاطرنشان کرد: متاسفانه عباس جدیدی رای نیاورد، چیزی که ما رصد کردیم، نقش دوستانی که آنجا حضور داشتند در این اتفاق مشهود بود. شیطنتی اتفاق افتاد که شب قبل از انتخابات مباحثی را مطرح کردند و متاسفانه طرح این موضوع موجب شد که این موقعیت که جزو منافع ملی ما محسوب می‌شد، به خطر بیفتد و در انتخابات موفق نشویم. حالا که انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی در پیش است، ما موظف هستیم که با تمام وجودمان برای کسب کرسی تلاش کنیم و از این کار فروگذار نخواهیم کرد. باید دید تا روز مجمع انتخاباتی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

سوریان ادامه داد: کار سختی در پیش داریم و در این مسیر به حمایت همه جانبه‌ای حتی فارغ از حوزه ورزش نیازمندیم که البته در این زمینه به ما محبت داشته‌اند. کارگروهی با محوریت دکتر علی‌نژاد تشکیل شده و چند جلسه هم داشتیم. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در این زمینه کمک می‌کنند اما واقعیت این است که به حمایت فضای دیپلماسی کشور، حمایت سفرا و... نیز نیاز داریم.

قهرمان المپیک 2012 لندن با اشاره به این جمله که «کشتی را باید ویژه‌تر از هر رشته دیگری دید» در خصوص چالشی که بین فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک در خصوص مباحث بودجه‌ای ایجاد شده بود، تصریح کرد: کشتی هم در بحث کسب سهمیه المپیک و هم مدال آوری شرایط ویژه تری نسبت به سایر رشته‌ها دارد و در همه ادوار المپیک، همیشه از این رشته انتظار مدال بوده است. به هرشکل برگزاری اردوها با این نفراتی که باید در تمرینات به عنوان نفر اصلی و حریف تمرینی شرکت کنند، فضای متفاوتی را برای کشتی و هزینه‌هایش ایجاد می‌کند. ضمن اینکه کشتی در طول سال مسابقات رسمی و همچنین تورنمنت‌های بین المللی زیادی دارد که نیاز به حضور در آنها احساس می‌شود. همانطور که اعلام شد فقط پول بلیت برای یک اعزام دو میلیارد تومان شده است، ما در کلیه رده‌های سنی باید فعالیت بین المللی داشته باشیم و در اصل هم دو فدراسیون آزاد و فرنگی هستیم، چون هر اردو و اعزامی باشد باید ضربدر دو شود.

سوریان در پایان در خصوص اینکه آیا برای دریافت پاداش کسب سهمیه 5 کشتی گیری که در آلماتی به مجوز حضور در المپیک رسیدند، نامه نگاری شده است، گفت: در جریان نامه نگاری نیستم، اما وقتی مصوب شده، حتما پرداخت خواهد شد.



انتهای پیام/