شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#جدید#چین#حقوق بشر

"گروه ۷" ابزار جدید آمریکا برای افزایش فشار علیه چین


"گروه 7" ابزار جدید آمریکا برای افزایش فشار علیه چین

آمریکا قصد دارد با اعمال فشار به اعضای گروه ۷ و به بهانه وضعیت حقوق بشر در سین کیانگ فشارها علیه چین را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یکی از مقامات ارشد کاخ سفید اعلام کرده که آمریکا از متحدان خود در گروه 7 خواهد خواست تا فشار به چین برای وضعیت نیروی کار در منطقه سین کیانگ را افزایش دهند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قرار است در اجلاس گروه 7 که در ماه ژوئن با حضور اقتصادهای برتر دنیا برگزار شود، شرکت کرده و در این مراسم انتظار می رود تمرکز وی بر روی رقابت راهبردی با کشورهای اقتدارگرا بخصوص چین باشد.

دالیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی بایدن و معاون مدیر شورای ملی اقتصادی گفت که نشست گروه 7 در کورن وال بر روی موضوعاتی چون امنیت بهداشت، واکنش هماهنگ اقتصادی به همه گیری کرونا، اقدامات دقیق برای تغییرات آب و هوایی و همچنین ارتقاء ارزش های مشترک دموکراتیک در داخل گروه 7 خواهد بود.

سینگ در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: اینها متحدانی هم فکر هستند و ما می خواهیم اقداماتی ملموس و دقیق انجام دهیم که تمایل ما برای هماهنگی با اقتصادهای بدون بازار آزاد مانند چین را نشان دهیم.

وی همچنین گفت که واشنگتن اقداماتی جدی علیه چین و وضعیت حقوق بشر در سین کیانگ انجام داده اما به دنبال شدت بخشیدن به این تلاش ها با کمک متحدان گروه 7 است. ماه گذشته آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا و کانادا تحریم های مشترکی علیه اقدامات چین در این منطقه اعمال کردند. این درحالی است که چین تمام اتهامات را رد کرده و اقداماتی تلافی جویانه علیه اتحادیه اروپا اعمال کرده است.

از سوی دیگر سینگ گفت که پیش از جلسه باید بر روی جزئیات توافقات بیشتری صورت بگیرد اما این نشست فرصتی برای متحدان آمریکاست تا اتحاد و اتفاق نظر خود در این موضوع را نشان دهند.

انتهای پیام/