شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#انتخابات#ارتش#کرکوک

دفع حمله داعش به جنوب غرب کرکوک/ مهمترین چالش امنیتی در انتخابات پارلمانی عراق


دفع حمله داعش به جنوب غرب کرکوک/ مهمترین چالش امنیتی در انتخابات پارلمانی عراق

منابع عراقی از دفع حمله داعش به منطقه‌ای در جنوب غرب کرکوک به دست نیروهای حشد شعبی و ارتش این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المورد نیوز، یک منبع امنیتی در دیالی اعلام کرد که داعش به یک مرکز امنیتی در ناحیه «هبهب» واقع در 10 کیلومتری شمال غرب «بعقوبه» مرکز این استان حمله کرده است.

این منبع گفت که تروریست‌های داعشی به یک مرکز امنیتی پلیس در اطراف روستای «الهاشمیات» در شرق ناحیه «هبهب» حمله کرده‌اند که بر اثر آن یک غیرنظامی کشته و یک پلیس زخمی شده است. نیروهای امنیتی به جستجوی گسترده منطقه پرداختند.

نصب سیستم پدافندی در پایگاه آمریکایی در بغداد

یک منبع امنیتی اعلام کرد که نظامیان آمریکایی اقدام به نصب و آزمایش سیستم جدید پدافندی در پایگاه نظامی ویکتوریا در فرودگاه بغداد کرده‌اند.

به گفته این منبع، نظامیان آمریکا تمرینات و آزمایش‌های مربوط به راه اندازی سامانه پدافندی را در پایگاه ویکتوریا انجام دادند و سیستم آژیر جدید در این پایگاه نصب کردند.

دفع حمله داعش به اطراف «قره تپه» در جنوب غرب کرکوک

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی از دفع حمله داعش به اطراف منطقه «قره تپه» در جنوب غرب کرکوک، از سوی نیروهای ارتش و حشد شعبی عراق  خبر داد و اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی و ارتش عراق، داعشی‌ها را مجبور به فرار کردند.

مهمترین چالش امنیتی در انتخابات پارلمانی عراق

«محمد الخالدی» رئیس فراکسیون «بیارق الخیر» در پارلمان عراق اعلام کرد که تپه‌های «حمرین» مهمترین چالش امنیتی در انتخابات آتی است.

وی افزود: امنیت انتخابات آتی برای اطمینان دادن به ساکنان به منظور آمدن به پای صندوق‌های رای گیری و انتخاب نامزد مورد نظرشان، نقش محوری دارد؛ اما چالش‌های امنیتی زیادی وجود دارد که مهمترین آن تپه‌های «حمرین» است که هرازگاهی شاهد رخنه‌هایی خواه در دیالی یا صلاح الدین یا کرکوک است زیرا منطقه‌ای بسیار صعب العبور است.

الخالدی تاکید کرد: حمرین مهمترین چالش امنیتی در انتخابات آتی است و باید چاره‌ای راهبردی برای پایان دادن به خطر هسته‌های خفته داعشی در این تپه‌ها اندیشیده شود تا قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی امن شود.

وی ادامه داد: ثبات امنیتی نقش بسیار مهمی برای حضور و مشارکت بالا و گسترده در انتخابات دارد.

الخالدی گفت: انتخابات پارلمانی چه در اکتبر یا پس از آن برگزار شود، فرایند مهمی است  باید اجرای آن با تضمین امنیت رای دهنده در وهله اول همراه باشد.

یادآور می‌شود که «حمرین» شاهد تحرکات داعشی است.

انتهای پیام/