شهرخبر

عطایی: مسئولیت سنگینی را قبول کردم/ با ۸ بازیکن المپیکی به قهرمانی آسیا می‌رویم


عطایی: مسئولیت سنگینی را قبول کردم/ با 8 بازیکن المپیکی به قهرمانی آسیا می‌رویم

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران گفت: بازیکنان زیادی در چند سال گذشته در والیبال ایران، تربیت شده‌اند و بعد از المپیک توکیو، زمان مناسبی برای پوست اندازی تیم ملی است.

بهروز عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد قبول هدایت تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: با توجه به مسابقات متعدد پیش روی تیم ملی و منطبق شدن اردوهای تیم‌های جوانان و بزرگسالان، کمیته فنی فدراسیون والیبال تصمیم گرفت که تیمی جداگانه با بازیکنان مشترک را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کند.

سرمربی تیم والیبال جوانان ادامه داد: مسئولیت سنگینی را قبول کردم و کار مشکلی در پیش داریم. من با اطلاعات کامل، این مسئولیت را قبول کردم و وارد عرصه شدم. من حتی ساعت ورود و خروج دقیق تیم به کشورهای میزبان را هم در نظر گرفته‌ام و امیدوارم با کمک تجربیات همکارانم بتوانیم به هدف خود برسیم.

عطایی به اضافه شدن مصطفی کارخانه به کادر فنی در پست مشاور نیز اشاره کرد: من از یک مربی کارکشته و قدیمی برای مشاوره دادن به کادر فنی استفاده خواهم کرد. متاسفانه مدت زیادی است که والیبال دچار سوء تفاهم شده و جایگاه‌ها تعریف نشده است. من در واقع 15 سال بعد خودم را دیدم و تصمیم گرفتم از تجربیات مصطفی کارخانه استفاده کنم. کارخانه یک مربی محترم در والیبال ماست که تجربیات زیاد و گران‌بهایی دارد. من پیش از این، بهمن سلطانی را در کنار خودم داشتم و از حضور او به عنوان مشاور استفاده می‌کردم. اگر از تجربیات چنین مربیانی استفاده کنیم، می‌توانیم به سر منزل مقصود برسیم.

او در مورد اردوهای تیم جوانان گفت: اردوها تا اواسط مرداد بدون تداخل برگزار خواهد شد. سپس 8 بازیکن از تیم ملی که در المپیک حاضر بوده‌اند به همراه بازیکنان تیم جوانان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌شوند. بازی با تیم ملی ژاپن در خاک این کشور به عنوان جدی‌ترین رقیب برای ما سخت خواهد بود.

عطایی تصریح کرد: بازیکنان تیم ملی مشکلی بابت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ندارند. ما در نهایت از چند بازیکن باتجربه که ممکن است در جریان مسابقات خسته شده باشند، استفاده نمی‌کنیم و 8 بازیکن دیگر پس از مدتی استراحت به ترکیب تیم جوانان اضافه می‌شوند.

سرمربی تیم هراز آمل در مورد چرخه المپیک بعدی گفت: ما تیم‌های جوانان و نوجوانان فوق‌العاده‌ای داریم که در دنیا، عنوان‌دار هستند. بازیکنان زیادی در چند سال گذشته در والیبال ایران، تربیت شده‌اند و بعد از المپیک توکیو، زمان مناسبی برای پوست اندازی تیم ملی است ولی این نکته را باید در نظر گرفت که تا المپیک 2024 پاریس، تنها 3 سال زمان داریم و از این جهت، یک سال، فرصت آماده‌سازی ما کمتر است.

عطایی در مورد اینکه آیا پس از المپیک، هدایت تیم ملی را قبول خواهد کرد، گفت:‌ من پرورش یافته همین والیبال هستم و هر کمکی از دستم بر بیاید برای والیبال ایران، انجام خواهم داد.

انتهای پیام/