شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#بیت کوین
رفت و برگشت قیمت ها در بازار جهانی

آینده طلا در دست یک بانک/ قیام بیت کوین علیه دولت ها

کدخبر: 407719
اقتصادنیوز : با توجه به نشست ماهانه فدرال رزرو که چهارشنبه هفته آینده برگزار می شود ، تحلیلگران گفتند که قیمت طلا بدون راهنمایی اساسی بانک مرکزی آمریکا به طور احتمالی تغییر می کند. آینده قیمت بیت کوین هنوز محل نزاع کارشناسان است.

در روزی که گذشت بازار ارزهای دیجتالی شاهد زلزله بود کاخ آروزهای میلیون ها نفر در یک چشم به هم زدن واژگون شد بسیاری از تحلیل گران توصیه کردند در وضعیت کنونی کسی خریدار نباشد تاکید بر عدم خرید برای بیت کوین که شاخص بازار است بیشتر بود. در بازار طلا نیز گرچه هجوم به سمت 1800 دوباره آغاز شد اما به محض نزدیک شدن به این مرز دوباره زیر پای قیمت شل شد و بازار نزولی شد. در نهایت طلا با تغییر صفر هفته را به پایان رساند.

بحث درباره آینده طلا و ارزهای دیجتالی به طور عام و قیمت بیت کوین به طور خاص داغ شده است. برخی اعتقاد دارند به جای تمرکز بر بیت کوین باید به سوی سایر سکه های دیجتالی رفت اما برخی دیگر ترجیح می دهند طلا را به عنوان سرمایه گذاری تبلیغ کنند. گروهی دیگر نیز هستند که اعتقاد دارند برای معامله گری ارزهای دیجتالی و برای ذخیره بازار طلا گزینه ترکیبی بهتری است.

روز تلخ رمز ارزها

براساس گزارش اقتصادنیوز، ران نئونر ، بنیانگذار صرافی ارز دیجیتالی، میزبان معاملات CNBC ، گفت که ارزش اتریوم نه تنها در قابلیت های فن آوری بلکه در تأثیر شبکه آن نیز پنهان شده است.

نئونر در گفتگو با میشل ماکوری ، مدیر مسئول Kitco News ، گفت که اگر اتریوم با استفاده از معیارهای شبکه قابل مقایسه به عنوان بیت کوین قیمت گذاری شود ، قیمت باید چندین برابر شود.

او افزود:« اگر شما مقایسه کنید که شبکه اتریوم در کجا با شبکه بیت کوین قرار دارد و با مبانی های مشابه این دو را با یکدیگر مقایسه کنید ، اتریوم باید در حال حاضر حدود ۶ هزار دلار باشد.»

نئونر خاطرنشان کرد: اتریوم در حال حاضر 2400 دلار معامله می شود و بسیار کم قیمت گذاری شده است.

بیت کوین

دفاع فاینَنشال تایمز از بیت کوین

فاینَنشال تایمز در مطلبی با نگاهی به تاریخچه پول به دفاع از بیت کوین پرداخت این روزنامه معتبر با اشاره به اینکه  پول کالایی است که مبادله را بهبود می بخشد.به نقل از یک کارشناس نوشت: طلا تنها پول مناسب در گذشته بوده است و بیت کوین تنها وارث آن است. وقتی دولت پول را کنترل می کند ، ارزش آن را باد می کند تا بدون پرداخت هزینه ای جنگ کند موجب می شود تورم یک پدیده کاملاً پولی باشد پول بیشتری تولید کنید ، تورم بیشتری دریافت کنید. نیازی نیست به مردم گفته شود که خرج کنند. آنها این کار را به تنهایی انجام خواهند داد. اما مردم باید به پس انداز تشویق شوند ، با ارز نادر که همچنان گران می شود. وی معتقد است ، تحت این فرضیات ، تنها دفاع منطقی در برابر استبداد پول اعتباری دولت ، خرید پول کالای کمیاب بیت کوین است. ستون نویس این روزنامه نوشته است:اگر این پیش فرض ها را باور دارید ، لطفاً بیت کوین بخرید.

آینده قیمت بیت کوین

براساس گزارش مارکت پلاس، یک تست کلیدی برای افراد به دنبال صعود بیت کوین عدم بازپس گیری سطح 60هزار دلار شده است. سطح کلیدی برای بیت کوین 52هزار و 40هزار دلار است. بیت کوین در روز گذشته توانست خود را از کانال 40 هزار دلار بالا ببرد. دنیای رمزنگاری هنوز به بیت کوین اطمینان دارد و احتمالاً در هر افت بزرگ خرید خواهد کرد. اما برخی اعتقاد دارند وقتی یک ارز به تناوب حدود 70 درصد ریزش می کند روند صعودی دائمی نخواهد داشت و باید مجددا شاهد تکرار ریزشی همانند سال 2017 بود. در حال حاضر کف مهم بیت کوین 43 هزار دلار عنوان می شود.

بیت کوین

پایان هفته برای طلا

طلا هفته را با روند کاهشی به پایان رساند، علی رغم اینکه به سطح 1800 دلار نزدیک شد اما باز هم چند قدم مانده به آن دچار لغزش قیمتی شد و ریزش کرد.

معاملات آتی طلا در اوایل روز جمعه به بالاترین سطح نه هفته ای یعنی 1،796.15 دلار رسید و در نتیجه شکستن مقاومت 1800 دلاری کمتر از 4 دلار معامله شد.

با توجه به نشست ماهانه فدرال رزرو که چهارشنبه هفته آینده برگزار می شود ، تحلیلگران گفتند که قیمت های طلا بدون راهنمایی اساسی بانک مرکزی ایالات متحده به طور احتمالی تغییر می کند.

اد مویا ، تحلیلگر نیویورک در OANDA ، گفت: تقاضای کم مصرف برای پناهگاه های امن افزایش خرید طلا را در بر گرفته است. قیمت طلا به احتمال زیاد بین 1760 تا 1800 دلار نوسان داشته است.

طلا