شهرخبر

با تأکید بر تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی؛

وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر اقلیم کردستان تلفنی گفتگو کردند

وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر اقلیم کردستان تلفنی گفتگو کردند

وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق درباره تحولات امنیتی اخیر در عراق و منطقه به طور تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه نیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا و «مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق شامگاه جمعه (۲۳ آوریل / ‏سوم‬ اردیبهشت) با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

طبق بیانیه دفتر مطبوعاتی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، در خلال این تماس تلفنی طولانی که از سوی وزیر خارجه آمریکا برقرار شد، دو طرف درباره تحولات امنیتی عراق و منطقه به گفتگو و رایزنی پرداختند.

طبق این بیانیه، وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر اقلیم کردستان حملات راکتی اخیر به پایگاه نظامی وابسته به نیروهای آمریکایی و پایگاه‌های اقلیم کردستان را محکوم کرده و بر لزوم همکاری بیش از پیش با نیروهای به اصطلاح «ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» به سرکردگی آمریکا و همچنین حمایت از نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیتی عراق به منظور تسریع عملکرد مقابله با تروریست‌های داعش تأکید کردند.

در خلال این گفتگوی تلفنی، بلینکن همچنین به تداوم حمایت اقتصادی و فنی واشنگتن از دولت بارزانی در راستای تحقق اصلاحات داخلی و سرمایه گذاری در حوزه بانکی و همکاری‌های سیاسی اشاره کرد.

شایان ذکر است که طی هفته‌های گذشته عراق شاهد بروز رویدادهای امنیتی مختلفی بود. در آخرین مورد از حوادث امنیتی در این کشور، پایگاه جاسوسان سرویس اطلاعاتی موساد متعلق به رژیم صهیونیستی در شمال عراق هدف قرار گرفت و شماری از عوامل آنها به هلاکت رسیدند.

پیش از آن هم پایگاه نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل عراق مورد حمله راکتی افراد یا گروه‌های ناشناس قرار گرفت.