شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عوارض خروج از کشور#سال#۱۴۰۰#چقدر#است؟#جزئیات

عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟ + جزئیات

به گزاش منیبان، وزارت اقتصاد عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرده است. براساس اعلام وزارت امور اقتصاد و دارایی و به موجب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، عوارض خروج از کشور برای یک مسافر عادی برای بار اول در سال ۴۰۰ هزار تومان، بار دوم ۶۰۰ هزار تومان و بار سوم ۸۰۰ هزار تومان است.

یعنی یک مسافر اگر در سال ۱۴۰۰ سه سفر خارجی داشته باشد باید حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فقط به عنوان عوارض خروج از کشور پرداخت کند.  در سال ۹۹ عوارض خروج از کشور برای سفر اول ۲۶۴، برای سفر دوم ۳۹۶ و برای سفر سوم ۵۲۸ هزار تومان در تمام مرزها بود.

این عوارض برای زائران حج تمتع و عمره برای بار اول ۱۳۲ هزار تومان، برای بار دوم ۱۹۸ هزار تومان و برای بار دوم ۲۶۴ هزار تومان است. زائران عتبات عالیات برای عوارض سفر هوایی به این شهرها در سفر اول ۳۷ هزار و ۵۰۰ و در سفرهای بعدی ۴۵ هزار تومان می پردازند. اما در سفرهای زمینی این مبلغ در سفر اول ۱۲ هزار و ۵۰۰ و در سفرهای بعدی ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

عوارض خروج از کشور برای مرز نشینان در بار اول ۷۵ هزار تومان، برای بار دوم ۶۰۰ هزار تومان و برای بار سوم هم ۸۰۰ هزار تومان است. به گزارش دنیای اقتصاد ورزشکاران تیم های ملی با مجوز وزارت ورزش و جوانان برای بار اول، دوم و سوم مبلغ ۲۶۴ هزار تومان می پردازند.

لازم به ذکر است مبلغ عوارض خروج از کشور برای تمام مرزها، شامل مرزهای زمینی، هوایی و دریایی است.

همچنین طبق مفاد دستورالعمل اعلام شده، شعب از دریافت وجوه یاد شده از طریق فیش نقدی خودداری می کنند و مراجعان باید عوارض خروج از کشور را درگاه‌ها و کانال‌های پرداخت الکترونیکی پرداخت کنند.