شهرخبر

گروه پنجم لیگ قهرمانان - هند

پرسپولیس تیم میزبان را گلباران کرد/ شاگردان یحیی در آستانه صعود

پرسپولیس تیم میزبان را گلباران کرد/ شاگردان یحیی در آستانه صعود

تیم فوتبال پرسپولیس که با سه پیروزی دور رفت مرحله گروهی در صدر جدول گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا قرار داشت، در شروع دور برگشت میزبان مسابقات را گلباران کرد تا در آستانه صعود قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس که دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با صدرنشینی و کسب سه پیروزی به پایان رسانده بود، از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه امروز جمعه در شهر گوا به مصاف تیم میزبان رفت و نیمه اول را ۲ بر صفر برد. شهریار مغانلو در دقیقه ۲۴و مهدی ترابی ۴۳ از روی نقطه پنالتی برای سرخپوشان گل زدند.

یحیی گل محمدی برای این دیدار به اکثر بازیکنان اصلی اش استراحت داد تا برای دیدارهای آینده بتواند از آنها استفاده کند. برای این دیدار بوژیدار رادوشویچ، سیدجلال حسینی(۴۶ احسان پهلوان)، محمد حسین کنعانی(۷۲ وحید امیری)، علی شجاعی، مهدی شیری، میلاد سرلک، محمد شریفی، امید عالیشاه، مهدی ترابی(۴۶ کمال کامیابی نیا)، شهریار مغانلو(۵۶ مهدی عبدی) و عیسی آل کثیر(۶۳ مهدی مهدی خانی) در تیم پرسپولیس به میدان رفتند. 

ترکیب ابتدایی پرسپولیس در دیدار برگشت با گوا هند

شروع این بازی با آشفتگی بازیکنان دو تیم همراه بود چرا که سرمربیان دو تیم تغییرات زیادی را در ترکیب اصلی خود ایجاد کرده بودن و به همین خاطر زمان زیادی برد تا بازی از اشتباهات بازیکنان دو تیم خالی تر شود. 

با این حال پرسپولیس همانطور که پیش بینی می شد با تیم دومش هم برتر از گوا بود و در دقیقه ۲۴ روی شوت شهریار مغانلو و اشتباه دروازه بان گوا به گل اول دست پیدا کرد. این گل روی حرکت مهدی ترابی و پاس در عمق او به دست آمد.

در دقیقه ۴۳ این دیدار دروازه بان تیم هند روی عیسی آل کثیر مرتکب خطای پنالتی شد که این ضربه را مهدی ترابی به گل دوم تبدیل کرد تا سرخپوشان نیمه اول را با نتیجه ۲ بر صفر به پایان برسانند.

عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو دو مهاجم گلزن پرسپولیس در دیدار با گوا

شروع نیمه دوم برای پرسپولیس همراه با گل بود و عیسی آل کثیر در دقیقه ۴۷ روی حرکت انفرادی توانست برای سومین بار دروازه حریف را باز کند. در دقیقه ۵۸ نوبت به کمال کامیابی نیا رسید که پس از ورودش به زمین در نیمه دوم، گل چهارم سرخپوشان را روی تیزهوشی و فرصت طلبی خود به ثمر برساند. 

در نیمه دوم اکثر زمان بازی در اختیار پرسپولیس بود و تیم هندی حرفی برای گفتن نداشت و نسبت به دیدار رفت نمایش ضعیف تری را ارائه کرد و بازیکنان این تیم انگیزه لازم برای رسیدن به دروازه سرخپوشان را نداشتند.

پرسپولیسی ها پس از زدن چهار گل دیگر انگیز زدن گل های بیشتر را از دست دادند و سعی در حفظ بازی و نتیجه داشتند و به دنبال این بودند که فشار زیادی به بدنهایشان وارد نکنند تا برای دو دیدار آینده آمادگی بالایی داشته باشند. 

شادی بازیکنان پرسپولیس پس از گل چهارم توسط کامیابی نیا

هندی ها هم که در این دیدار تیم آشفته و پراشتباهی بودند تلاش کردند حداقل یکی از گل های خورده را جبران کنند اما خط دفاعی پرسپولیس با وجود تغییرات زیادی که در این دیدار داشت اجازه این اتفاق را نداد. 

پرسپولیس با بردن دوباره گوا هند ۱۲ امتیازی شد و هر چهار دیدار خود در فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی به پایان رساند تا در آستانه صعود به مرحله بعد قرار داشته باشد. الریان قطر و الوحده امارات دیگر تیم های این گروه هستند که پرسپولیس باید به مصاف آنها برود.