شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#شلمچه#نماینده مردم

نماینده خرمشهر در مجلس:

تأمین آب کشاورزی مطالبه مردم است

تأمین آب کشاورزی مطالبه مردم است

خرمشهر- نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: تأمین آب زمین‌های کشاورزی شلمچه و اجازه دادن به کشاورزان برای کشت شلتوک در تابستان و موضوع حق آبه شهرستان از مطالبات به حق مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید لفته احمد نژاد پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد برنامه‌ریزی خرمشهر، اصلاح شبکه آب در مسیر شلمچه، شنه و محرزی و جزیره مینو را از جمله مهم‌ترین مشکلات شهرستان خرمشهر برشمرد و اظهار کرد: توسعه نخیلات و لایروبی انهار کشاورزی در جزیره مینو و روستاهای خرمشهر مهم است چرا که احیای نخیلات باعث افزایش کمی و کیفی محصولات، جهش تولید در بخش کشاورزی، بهبود شرایط معیشت و اشتغال‌زایی در این روستاها خواهد شد.

وی، به مشکلات شبکه آب‌رسانی غرب کارون به عنوان مهد کشاورزی خرمشهر اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی و ایجاد شبکه جدید آب غرب کارون با توجه فرسودگی شبکه و تأسیسات آب‌رسانی آن منطقه از مشکلات این شهرستان است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس، احداث پل جدید را یک نیاز در این شهرستان دانست و بیان کرد: جایگزینی پل شناور روستای منیخ، حفار شرقی و معمره صنگور از دیگر خواسته‌های مردم خرمشهر است؛ همچنین احداث پل روگذر در میدان مطهری مرکز شهر خرمشهر به منظور روان‌سازی عبور و مرور لازم و ضروری است.

احمد نژاد از توسعه گردشگری در خرمشهر و جزیره مینو، تکمیل ساحل سازی مینو و خرمشهر و چهار بانده کردن جاده خرمشهر به اهواز، رسیدگی و ساماندهی به وضعیت موجود شلمچه، تکمیل بیمارستان شهید موسوی و همچنین سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه بیمارستان فوق تخصص قلب خرمشهر به عنوان دیگر مطالبات مردم این شهرستان یاد کرد.