شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سنای آمریکا#دموکرات

برای بررسی قابلیت رانندگی خودکار؛

سنای آمریکا در مورد تازه‌ترین تصادف خودروی تسلا تحقیق می‌کند

سنای آمریکا در مورد تازه‌ترین تصادف خودروی تسلا تحقیق می‌کند

تعدادی از اعضای دموکرات سنای آمریکا قصد دارند در مورد تصادف اخیر خودروی تسلا در زمان هدایت با استفاده از قابلیت رانندگی خودکار تحقیق کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، دو نماینده دموکرات سنا خواستار واکنش مقامات رگولاتوری در آمریکا در قبال این سانحه شده‌اند تا از استفاده نامناسب تسلا از قابلیت رانندگی خودکار اتومبیل‌های ساخت این شرکت جلوگیری شود.

هفته گذشته دو مرد اهل ایالت تگزاس در جریان یک سانحه رانندگی که برای خودروی تسلای مدل اس رخ داد کشته شدند. این دو نفر خودروی خود را در حالت رانندگی خودکار قرار داده بودند و هیچ یک پشت فرمان نبودند. این خودرو موفق به تشخیص پیچ جاده نشد و با مانعی برخورد کرد.

در نامه‌ای که اد مارکی و ریچارد بلومنتال برای استیون کلیف سرپرست اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا ارسال کرده‌اند، تصریح شده این اداره باید به دقت علت این رویداد را مشخص کرده و توصیه‌هایی ارائه کند تا تا سنا اطلاعات دقیق‌تری در مورد ویژگی‌های سیستم‌های دستیار راننده مانند سیستم رانندگی خودکار تسلا کسب کند.

برخی سازمان‌های فدرال دیگر آمریکا با همکاری پلیس در حال تحقیق در مورد این رویداد هستند. دو قربانی حادثه مذکور اویرت تالبوت ۶۹ ساله و ویلیام وارنر ۵۹ ساله اهل تگزاس و از متخصصان بیهوشی محلی بوده‌اند.