شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#ترکیه#منابع

سرکرده‌های داعشی در «ابین» یمن

سرکرده‌های داعشی در «ابین» یمن/ نبرد در چند کیلومتری شهر مأرب

منابع یمنی از رسیدن سرکرده‌های داعشی از ترکیه به «ابین» یمن و نبرد سنگینی که در چند کیلومتری مأرب ادامه دارد، خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از البوابه، منابع آگاه یمنی در استان «ابین» از رسیدن گروهی از داعشی‌هایی که در سوریه می‌جنگیدند به استان ابین در جنوب یمن خبر دادند.

این منابع بیان کردند: سرکرده داعش در افغانستان و سوریه موسوم به« ابوصفیه الابینی» در راس شماری از تکفیری‌ها به یکی از پادگان‌های حزب الاصلاح در شهر «لودر» رسیده است.

منابع مذکور تاکید کردند: «الابینی» که اخیرا در ترکیه مقیم بود از شهر «لودر» عازم «الصومعه» در «البیضاء» می‌شود.

نبرد مأرب؛ اوضاع از فتح قریب الوقوع شهر حکایت دارد

البوابه در گزارشی آورده است: به نظر می‌رسد که صنعا عزم جدی برای ورود به شهر مأرب با وجود فشارهای بین المللی دارد. نبرد در اطراف شهر ادامه دارد و ناظران امور بر این موضوع تاکید دارند که فتح شهر به دست نیروهای انصارالله حتمی است به ویژه با توجه به پیشروی‌هایی که نیروهای صنعا با وجود تشدید حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به مناطق درگیر و سنگینی درگیری‌ها، به دست آورده‌اند.

سرکرده‌های داعشی در «ابین» یمن

گزارش های رسیده از پیشروی‌های چشمگیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حکایت دارد. بسیاری از مراکز راهبردی اطراف شهر سقوط کرده است و نیروهای صنعا بر آنها مسلط شده‌اند و طی روزهای گذشته آنرا امن کرده‌اند.

برخی مناطق دیگر نیز زیر آتش قرار گرفته‌اند از جمله خطوط امداد و جاده‌های اصلی و نیروهای ائتلاف سعودی امکان امداد رسانی ندارند.

حملات هوایی در جبهه‌های مأرب در پشتیبانی از نیروهای ائتلاف سعودی و تروریست‌های القاعده هم سبب نشده است که نیروهای صنعا عقب نشینی کنند و آنها مصمم به ورود به شهر هستند.

ناظران امور اعلام کردند که روند جبهه‌های جنگ به نفع نیروهای صنعاست و آنها در چند کیلومتری شهر قرار دارند.

در این میان آشفتگی و ناامیدی و سرخوردگی بر نیروهای وابسته به ریاض و حزب الاصلاح حکمفرماست.

این در حالی است که برخی منابع از تسلط کامل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر جبهه «المشجح» در مأرب و رسیدن آنها به پنج کیلومتری شهر پس از سقوط این جبهه خبر دادند.

نشست نظامی و وحشتی که بر چهره فرماندهان هادی حاکم است

فرماندهان ارشد هادی در شهر مأرب در نشستی شرکت کردند که وحشت بر آنها نمایان است.

سرکرده‌های داعشی در «ابین» یمن

در این نشست که به ریاست «محمد المقدشی» وزیر دفاع هادی و «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد ارتش آن، برگزار شد، «المقدشی» به خطرناک بودن اوضاع به عبارت دیگر اذعان به فتح قریب الوقوع شهر مأرب اشاره و تلاش کرد که به نیروهایش روحیه بدهد.

وی در این نشست اذعان کرد: چالش‌های بسیار خطرناکی داریم.

«المقدشی» که از حجم پیشروی‌های نیروهای انصارالله اطلاع دارد سعی کرد که اوضاع را به گونه‌ای دیگر برای نیروها توجیه کند.

درگیری میان حزب الاصلاح و عوامل امارات در استان «شبوه»

منابع یمنی از درگیری‌های شدید میان نیروهای حزب الاصلاح و نیروهای وابسته به امارات در شهر «عتق» در استان «شبوه »خبر دادند و اینکه نیروهای حزب الاصلاح نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرده‌اند.

این منابع بیان کردند که درگیری‌ها به اطراف منزل «محمد بن عدیو» استاندار استان شبوه رسیده است.

منبع: تسنیم