شهر خبر

بزرگترین تولید کننده نفت آفریقا سالانه ۲۹ میلیارد دلار از قطعی‌برق ضرر می‌کند


بزرگترین تولید کننده نفت آفریقا سالانه 29 میلیارد دلار از قطعی‌برق ضرر می‌کند

با اینکه نیجریه یک تولیدکننده بزرگ نفت و گاز است، مردم این کشور کمترین دسترسی به منابع انرژی را دارند، در نتیجه کسب و کارهای این کشور سالانه ۲۹ میلیارد دلار به خاطر عرضه نامتعادل برق ضرر می‌کنند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، بانک جهانی در تخمینی از وضعیت نیجریه به عنوان یکی از اعضای اوپک و بزرگترین تولید کننده نفت آفریقا اعلام کرد کسب و کارهای این کشور سالانه 29 میلیارد دلار به خاطر عرضه نامتعادل برق ضرر می‌کنند.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 بانک جهانی در دیداری مجازی با روزنامه‌نگاران در این هفته اعلام کرد:«کسب و کارهای نیجریه 29 میلیارد دلار در سال به خاطر بی‌ثبات بودن برق از دست می‌دهند».

 شرکت های توزیع برق از یک طرف به خاطر زیرساخت‌های ضعیف توزیع و دزدی برق و از طرف دیگر به خاطر عدم پرداخت قبض‌های برق توسط مردم ضرر می‌کنند.

 طبق گزارش برنامه بهبود بخش برق بانک جهانی، از هر ده مشتری ثبت شده برق در نیجریه، 6 مشتری کنتور برق ندارند و صورتحساب برق آنها مشخص نیست. بنابراین در مقابل پرداخت قبض برق خود مقاومت می‌کنند.

 با اینکه نیجریه یک تولیدکننده بزرگ نفت و گاز است، مردم این کشور کمترین دسترسی به منابع انرژی را دارند. حدود 85 میلیون از مردم نیجریه به شبکه برق این کشور دسترسی ندارند یعنی 43 درصد از کل جمعیت نیجریه.

 طبق گزارش کسب و کار بانک جهانی در 2020،  نیجریه از نظر توزیع مناسب برق، در میان 190 کشور دنیا رتبه 171 را دارد. دستیابی به برق یکی از مشکلات بزرگ بخش خصوصی در نیجریه است.

 بانک جهانی 500 میلیون دلار برای حمایت از دولت نیجریه در بهبود بخش توزیع برق این کشور در نظر گرفته است. انتظار می‌رود این پروژه که تحت حمایت بانک جهانی قراردارد، دستیابی به برق را با بهبود عملکرد شرکت های توزیع برق تقویت کند.

 انتهای پیام/60