«جبار کوچکی نژاد»، نماینده مردم رشت در مجلس، در گفت و‌ گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با تخلف هئیت رییسه و دستکاری در احکام بودجه ۱۴۰۰ گفت: نمایندگان نامه ای را به امضا رساندند و از تخلفات بودجه ای صورت گرفته شکایت کردند. نمایندگان در آن نامه اعلام کردند که تنظیمات‌ بودجه باید براساس چهارچوب قانون به‌‌ انجام می‌رسیده، ولی طبق شواهد، قوانین رعایت نشده است و تغییراتی در بودجه ایجاد شده که دور از چشم تلفیق و صحن مجلس صورت گرفته است. 

او ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه در راستای این تخلف جلسه ای را برگزار و گلایه مندی خود را اعلام کرد. مقرر شد تا کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه ای‌ از قالیباف دعوت کند تا او به سوالات پاسخ دهد. کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون تخصصی در این زمینه است و نمایندگان سوالات و ابهاماتی دارند، این تخلفات باید رسیدگی شود تا جلوی چنین کارهایی در خانه ملت که محل قانون گذاری است گرفته شود. 

کوچکی نژاد بیان کرد: تخلفات و تغییرات در ردیف های بودجه و یا در تبصره ها، انجام شده و من به موارد اشاره نمی کنم. اگر از پاسخ ها قانع نشویم از اهرم فشار قانونی استفاده می کنیم که روش های مختلفی است و آنها را پیگیری می کنیم. طبق آیین نامه داخلی عمل می کنیم زیرا مشخص شده که مسیر تخلف نمایندگان نهایتا به کجا می انجامد.۹