شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#منابع#شبه

توسط نیروهای سوری انجام شد؛

کنترل ۲ مقر متعلق به عناصر تحت حمایت آمریکا در القامشلی

کنترل ۲ مقر متعلق به عناصر تحت حمایت آمریکا در القامشلی

منابع محلی در شهر القامشلی از کنترل و آزادسازی دو مقر نظامی متعلق به شبه نظامیان کرد تحت حمایت آمریکا در این شهر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیروهای دفاع ملی سوریه از تصرف دو مقر متعلق به شبه نظامیان کُرد در شهر القامشلی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این دو مقر متعلق به گروه کرد آسایش و در منطقه «حلکو» شهر القامشلی واقع بوده است که اکنون به دست نیروهای دفاع ملی سوریه وابسته به ارتش این کشور افتاده است.

منابع محلی در استان الحسکه اعلام کردند: عناصر وابسته به آمریکا امروز ظهر با ارسال تجهیزات نظامی به سوی محله‌هایی از شهر القامشلی که محل سکونت قبایل عربی است، بلافاصله به منطقه «طیء» حمله ور شده که در نتیجه این حمله، یک کودک کشته و دو غیر نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته منابع مذکور، اعضای شبه نظامی گروه آسایش از سرگرم بودن مردم منطقه به مراسم تشییع جنازه دو شهید خود که در درگیری‌های روز گذشته به شهادت رسیده بودند سو استفاده کرده و به منطقه حمله ور شدند. این در حالیست که صبح امروز میان طرف‌های درگیر آتش بس اعلام شده بود.

همچنین به گفته منابع مذکور، شبه نظامیان آسایش به دستور مستقیم نیروهای آمریکایی به محله‌های عشایرنشین القامشلی حمله ور شده و در حمله امروز نیز منازل مسکونی مردم را هدف خمپاره قرار داده‌اند.