این موشک سوری به تاسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی شلیک شد + عکس

به گزارش رکنا، آژیرهای خطر در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه در منطقه ای نزدیک راکتور هسته ای رژیم صهیونیستی به صدا در آمدند و سپس انفجارهای مهیبی که در بیشتر مناطق شنیده می شود ، به راه افتادند.

به گزارش رسانه های خارجی؛ صبح پنج‌ شنبه آژیرهای خطر در «ابو قرینات» روستایی که تنها چند کیلومتر از دیمونا محل استقرار تاسیسات اتمی رژیم صهیونیستی فاصله دارد به صدا درآمدند که واکنشی به فرود و انفجار یک موشک زمین به هوای «سرگردان» در نزدیکی این روستا بود.

پیش از این رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که موشک سوری که به یک جنگنده اسرائیلی پرتاب شده بود در نزدیکی دیمونا فرود آمده است.

نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی گفتند که آژیرها در شمال نقب، که از راکتور هسته ای این کشور فاصله زیادی ندارد، به دلیل شلیک یک موشک ضد هوایی سوریه که به سمت یک جت اسرائیلی شلیک شده بود، به صدار درآمده است.

ارتش رژیم صهیونیستی گفت: پرتاب موشک زمین به هوا از خاک سوریه به سمت سرزمین های اشغالی شناسایی شد که در منطقه نقب سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی البته مدعی شد: نیروهای ارتش اسرائیل شلیک موشک زمین به هوا از سوریه به سوی اسرائیل را رصد کرده ‌اند که در منطقه النقب فرود آمده است.

گزارشی از خسارت ناشی از این حمله گزارش نشده است.

وی همچنین مدعی شد: این حمله موشکی خسارت جانی و مالی به دنبال نداشته و به رآکتور هسته‌ ای دیمونا نیز اصابت نکرده و به آن نزدیک هم نشده است.

ادرعی افزود: موشک شلیک شده به سوی جنگنده اسرائیلی از نوع اس ای 5 بوده که که وزن کلاهک آن 200 کیلوگرم است و در منطقه «الشتات البدوی» افتاده است.

تصاویر بقایای موشک سوری که به سوی تاسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی شلیک شد

ادعا شده سربازان ارتش رژیم صهیونیستی موشکی را به سمت هدف پرتاب کردند، اما هنوز موفقیت آمیز بودن آن مشخص نیست. ارتش رژیم صهیونیستی گفت که از صبح روز پنجشنبه هنوز در حال بررسی موضوع است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از اعلام اینکه کدام یک از باتری های دفاع هوایی خود استفاده کرده است خودداری کرد.

مقامات محلی در پیامی به ساکنان گفتند که قطعات موشک زمین به هوا سوریه در مناطق باز منطقه نقب در جنوب فلسطین اشغالی فرود آمد و برخی از قطعات موشکی در 30 کیلومتری راکتور هسته ای دیمونا واقع شده بود.

ساکنان قدس اشغالی و نواحی مرکزی سرزمین های اشغالی گزارش کردند که پس-لرزه های انفجار را احساس کرده اند. هنوز معلوم نیست که آیا پس لرزه در تأثیر موشک سوری ایجاد شده و یا بر اثر اقدام ناموفق دفع موشک.

رسانه‌ های محلی صهیونیستی گزارش دادند که در هفته گذشته این رژیم از بیم حملات، توان دفاع هوایی خود در اطراف رآکتور دیمونا و بندر ایلات در ساحل دریای سرخ را شدت بخشیده است.

از سوی دیگر، ارتش سوریه نیز در بیانیه ‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور موفق به رهگیری و انهدام موشک ‌های صهیونیستی در منطقه «الضمیر» در حومه دمشق شده است. ارتش سوریه اعلام کرده است که پدافند هوایی این کشور به تهاجم هوایی اسرائیل پاسخ داده است.

رژیم صهیونیستی تلاش دارد حملات را کم اهمیت جلوه دهد. در همین راستا «هیدای زیلبرمن» سخنگوی نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ارتش گمان ندارد حادثه فوق حمله عامدانه به تأسیسات هسته ای آن باشد.

زیلبرمن به خبرنگاران گفت: «قصدی برای حمله به رآکتور هسته دیمونا در کار نبوده است».

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم روز سه‌ شنبه گزارش داد انفجاری سخت در کارخانه تامر، مرکز پیشرفته تولید سلاح در سرزمین های اشغالی رخ داده است. این مرکز انواع مختلفی از موشک ‌ها را در خود جای داده است.

به نوشته این روزنامه، ممکن است که مقام‌ های مسئول میزان خسارت را کم ‌تر از آنچه هست ارزیابی کرده باشند.

مردم محلی گفته‌ اند که صدای انفجار را شنیده ‌اند. برخی از آنها از این صحنه فیلمبرداری کرده ‌اند. کارخانه تامر در مرکز سرزمین های اشغالی و در مجاورت مناطق مسکونی واقع شده است. هاآرتص نوشته است که این کارخانه موشک ‌هایی را برای سیستم‌ های دفاعی رژیم صهیونیستی می‌ سازد. کارخانه تامر از جمله سازنده سیستم موشکی بالستیکی پیکان4 است.

رسانه های صهیونیستی از جمله وب سایت «اسرائیل نت» به ضعف رژیم صهیونیستی در رهگیری موشک پرتاب شده از سوریه اذعان کرده اند.