شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ قهرمانان آسیا

بهترین گلر ایرانی لیگ قهرمانان آسیا چه کسی است؟

به گزارش منیبان، در میان دروازه بان هایی که در لیگ قهرمانان آسیا 2021 به میدان رفتند هیچ کدام از آنها موفق به کلین شیت در هر سه بازی نشدند و تنها چهار دروازه بان توانستند در دو بازی دروازه خود را بسته نگه دارند که یکی از آن چهار نام، محمد رضا اخباری دروازه بان تراکتور است.

علاوه بر اخباری، عادل الحسنی دروازه بان تیم الشارجه امارات، دیراج سینگ گلر تیم گوای هند و فهد الطالب دروازه بان تیم نیروی هوایی عراق، گلرهایی هستند که موفق به دو کلین شیت در سه بازی دور رفت شدند.

در میان دروازه بان های حاضر در این بازی ها، رشید مظاهری و محسن فروزان و حامد لک در یک بازی اقدام به کلین شیت کردند.

نکته جالب این لیست به حضور دروازه بان هندی تیم گوا بر می گردد. این دروازه‌بان که در سومین بازی برابر پرسپولیس دروازه خود را باز شده دید، برابر تیم الوحده امارات و الریان دروازه خود را بسته شده دید و اتفاقا دو هفته پیاپی به عنوان دروازه بان تیم منتخب در لیست کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفت.

دومین آیتم مربوط به دروازه بان ها تعداد سیو گلرها در مجموع بازی هاست و در حالی که دروازه بان های ایرانی حاضر در آسیا همیشه در تورنمنت هایی اینچنینی سیوهای فراوانی را به نمایش می گذاشتند اما فعلا هیچ کدام از آنها در جمع بهترین ها نیستند.

دیراج سینگ، دروازه بان تیم هندی با 15 سیو در سه دیدار ابتدایی این بازی ها در صدر جدول مربوط به تعداد سیو دروازه بان ها قرار دارد. محمد الاویس، گلر تیم الاهلی عربستان و فهد یونس دروازه بان تیم الریان قطر با 13 و 12 سیو در جمع پرکارترین دروازه بان های این فصل قرار گرفتند.

پیش از این و در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2017 رشید مظاهری دروازه بان وقت تیم ذوب آهن موفق شد در پایان رقابت ها توانست رکورد سیو در آن بازی ها را به نام خود بزند.