شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#ارتش

تسلط نیروهای سوری بر مقرهای عناصر تحت حمایت آمریکا

نیروهای سوری

نیروهای عشایر وابسته به ارتش سوریه در شرق این کشور پس از درگیری شدید با شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا، دو مقر آنها را در شهر القامشلی به تصرف خود درآوردند.

به گزارش مشرق، نیروهای دفاع ملی سوریه وابسته به ارتش این کشور پس از درگیری‌های دو روز اخیر با شبه نظامیان کُرد، دو مقر آنها را در شهر القامشلی به تصرف خود درآوردند.

پایگاه خبری اسپوتنیک به نقل از منابع استان الحسکه اعلام کرد، نیروهای دفاع ملی، دو مقر نیروهای گروه آسایش را در منطقه «حلکو» در شهر القامشلی سوریه را تصرف کردند.

این منابع افزودند: عناصر وابسته به آمریکا ظهر امروز با رساندن تجهیزات نظامی به سمت محله‌هایی از شهر القامشلی که قبایل عربی در آنجا ساکنند، بلافاصله به محله طیء حمله کردند که با کشته شدن یک کودک و زخمی شدن دو غیرنظامی دیگر همراه شد.

این منابع گفتند، شبه نظامیان آسایش از مشغولیت مردم عشایر القامشلی به تشییع جنازه دو شهیدشان که در جریان درگیری‌های دیروز کشته شده بودند، سوء استفاده کردند، در حالی که از صبح امروز آتش‌بس موقت برقرار شده بود.

به گفته این منابع، نیروهای عشایر عرب القامشلی هم به تلافی حمله این شبه نظامیان، با اعزام نیرو و تجهیزات به محله حلکو دو مقر این عناصر را تصرف کردند.

منابع مذکور افزودند: شبه نظامیان آسایش به دستور مستقیم نظامیان آمریکایی به محله‌های عشایر نشین القامشلی حمله می‌کنند و امروز هم در حمله خود خانه‌های مردم را هدف خمپاره گرفتند.

نیروهای دفاع ملی وابسته به ارتش سوریه از عشایر بومی منطقه شمال شرق سوریه تشکیل شده‌اند که از ماه‌ها پیش از تشکیل جبهه مقاومت ضد اشغالگری علیه آمریکا و شبه نظامیان تحت حمایت آن در منطقه شمال شرق سوریه خبر دادند.

نیروهای آسایش وابسته به گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» هستند که تحت حمایت آمریکا قرار دارد.

مردم شمال شرق سوریه که از رفتار شبه نظامیان کُرد و حامیان آمریکایی آنها به تنگ آمده‌اند، طی ماه‌های اخیر با برپایی تظاهرات‌های متعدد خواهان خروج آمریکا و عناصر آن از شهرها و روستاهایشان هستند.

منبع: فارس