به گزارش برنا، رسانه‌های پاکستانی روز پنجشنبه به نقل از بیانیه سفارت چین در اسلام‌آباد اعلام کردند: این انفجار در پارکینگ یک‌ هتل پنج ستاره در کویته رخ داد که محل اقامت سفیر چین و هیات همراه وی بود اما در زمان وقوع انفجار سفیر و هیات چینی در هتل حضور نداشتند.

سفارت چین در پاکستان با محکومیت اقدام تروریستی شب گذشته در شهر کویته، با دولت پاکستان ابراز همبستگی و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

سفارت چین در اسلام‌آباد گفت: سفیر چین در راس یک هیات در شهر کویته بسر می‌برد اما در زمان وقوع انفجار در هتل محل اقامت حضور نداشت. این سفارتخانه افزود: تاکنون هیچ‌گزارشی مبنی بر هرگونه تلفات مربوط به دیپلمات‌های چینی وجود ندارد.

براساس این گزارش، وزیر کشور پاکستان ساعاتی پیش طی یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد ماهیت انفجار شب گذشته در هتل بین المللی سرینا در شهر کویته را یک حمله انتحاری اعلام کرد و گفت: تاکنون ۵ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی هستند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده نگرفته است با این حال در گذشته شورشیان وابسته به گروه‌های غیرقانونی، داعش و یا عناصر تروریستی تحریک طالبان مسئولیت بمب‌گذاری‌ها و حملات مسلحانه در کویته و دیگر مناطق ایالت بلوچستان را برعهده گرفته‌اند.​