شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ویروس کرونا#منابع

عراق| سفر قریب الوقوع الکاظمی به آمریکا/ درگذشت رئیس یک فراکسیون پارلمانی بر اثر کرونا


عراق| سفر قریب الوقوع الکاظمی به آمریکا/ درگذشت رئیس یک فراکسیون پارلمانی بر اثر کرونا

منابع عراقی از سفر قریب الوقوع مصطفی الکاظمی به آمریکا و درگذشت یک نماینده پارلمان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وبسایت المعلومه «سرکوت شمس الدین» نماینده فراکسیون المستقبل در پارلمان عراق امروز اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور در ماه جولای آینده به ایالات متحده سفر خواهد کرد.

این نماینده عراقی با صدور بیانیه ای گفت که ایالات متحده در صدد تنظیم استراتژی جدیدی برای خاورمیانه و از جمله عراق در ماه آینده است و مصطفی الکاظمی ماه جولای برای بحث درباره روابط دوجانبه بغداد و واشنگتن و به ویژه خروج نیروهای آمریکایی و نحوه روابط میان دو طرف پس از آن، به آمریکا سفر می‌کند.

وی افزود، الکاظمی اولین نخست وزیر در خاورمیانه بود که پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با او تماس گرفته و به او تبریک گفت.

شمس الدین اظهار داشت که مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا متمرکز بر تغییر ماموریت ارتش ایالات متحده و نیروهای ائتلاف بین المللی از ماموریت جنگی به ماموریت آموزشی است.

این نماینده کُرد در پارلمان عراق افزود، هنگام انجام گفتگوهای استراتژیک با آمریکا دیدگاه های مختلفی میان دولت فدرال و اقلیم کردستان وجود داشت؛ چراکه کردها خواستار باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق هستند، در حالی که دولت فدرال معتقد است این نیروها برای زمان محدودی می توانند در کشور باشند و همچنین طرف آمریکایی اعلام کرد که نظامیان آن برای همیشه در عراق باقی نمی مانند.

منابع عراقی در یک زمینه دیگر گزارش دادند که «عدنان الاسدی» رئیس فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق امروز بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به اپیدمی کرونا درگذشت.

انتهای پیام/