شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

ابلاغ جزئیات جدید عوارض جدید خروج از کشور+ جدول نرخ‌ها

کدخبر: 407446
اقتصاد نیوز : براساس اعلام وزارت امور اقتصاد و دارایی و به موجب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، عوارض خروج از کشور موضوع ماده (۴۵) قانون مالیات ارزش افزوده برای هر مسافر از تمام مرزهای کشور به شرح ذیل اعلام می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، عوارض خروج از کشور براساس اعلام وزارت اقتصاد و به موجب قانون بودجه ۱۴۰۰ ابلاغ شد. 

 براساس اعلام وزارت امور اقتصاد و دارایی و به موجب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، عوارض خروج از کشور موضوع ماده (۴۵) قانون مالیات ارزش افزوده برای هر مسافر از تمام مرزهای کشور به شرح ذیل اعلام می‌شود.

منبع جدول زیر دنیای اقتصاد است: 

جدول

تذکر ۱: عبارت تمام مرزها، شامل مرزهای زمینی، هوایی و دریایی است.

تذکر ۲: ضروری است حسب مفاد دستورالعمل شماره ۴۴۳۵۳ مورخ ۱۹/ ۹/ ۱۳۹۷، شعب از دریافت وجوه یاد شده از طریق فیش نقدی خودداری کرده و مراجعان را برای پرداخت عوارض خروج از کشور به درگاه‌ها و کانال‌های پرداخت الکترونیکی راهنمایی کنند.

شایان ذکر است مشمولان موضوع تبصره ۴۵ قانون مالیات ارزش افزوده و زائران اربعین که از تاریخ ۴/ ۶/ ۱۴۰۰ تا تاریخ ۲۲/ ۷/ ۱۴۰۰ از مرزهای زمینی به مقصد عراق از کشور خارج می‌شوند و کارگرانی که در طول یک‌سال گذشته به‌عنوان کارگر در کشورهای همجوار مشغول هستند.