شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان

فرماندهان آمریکایی منتظر تائید پنتاگون برای اعزام یک ناو هواپیمابر به نزدیکی افغانستان

کدخبر: 407444
اقتصاد نیوز : جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که آمریکا ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز باقی‌مانده خود را تا موعد ۱۱ سپتامبر، بیستمین سالگرد حملات القاعده که طولانی‌ترین جنگ آمریکا را کلید زد، از افغانستان خارج می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رویترز اعلام کرد، یک مقام آمریکایی گفت: فرماندهان ارشد نظامی آمریکا برای اعزام یک ناو هواپیمابر در نزدیکی افغانستان محصور در خشکی، به دنبال تأیید پنتاگون هستند تا بتوانند به حفاظت از نیروها حین خروج آن‌ها از کشور طی ماه‌های آینده کمک کنند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که آمریکا ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز باقی‌مانده خود را تا موعد ۱۱ سپتامبر، بیستمین سالگرد حملات القاعده که طولانی‌ترین جنگ آمریکا را کلید زد، از افغانستان خارج می‌کند.

استفاده از ناو هواپیمابر یا سایر کشتی‌های جنگی به منظور حفاظت از سربازان حین مأموریت‌های حساس مثل عقب‌نشینی نیروها، برای ارتش آمریکا معمول است. ناو هواپیمابر "دوایت دی. آیزن‌هاور" در حال حاضر در خاورمیانه است.

آمریکا سال گذشته هنگام عقب‌نشینی از کشور سومالی، یک ناو هواپیمابر را به نزدیکی ساحل این کشور اعزام کرد.

مقام آمریکایی که در جایگاه ناشناس صحبت می‌کرد، گفت "لوید آستین"، وزیر دفاع آمریکا هنوز این درخواست را تأیید نکرده، اما انتظار می‌رود در روزهای آتی تصمیم‌گیری کند.

فرماندهی مرکزی آمریکا از اظهارنظر خودداری کرد.

ژنرال"کنت مک‌کنزی"، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا اوایل این هفته به قانون‌گذاران گفته بود ارتش از نیروها حین عقب‌نشینی، حفاظت می‌کند.

پنتاگون گفته است تعداد سربازان در افغانستان می‌تواند موقتاً و در راستای کمک به عقب‌نشینی، افزایش یابد که این نیز امری معمول برای ارتش است.

انتهای پیام