شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دادستانی

خانه قلعه ای ها نیازمند ورود دادستانی و واگذاری به میراث است

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، خانه قلعه ای ها نیازمند ورود دادستانی و واگذاری به میراث است.

جریان چیست؟

سیدهادی موسوی ندوشن، شهردار ندوشن ضمن بیان اینکه شهرداری خواستار رفع مشکل قانونی خانه قدیمی قلعه ای ها است، اظهار کرد: این خانه سه طبقه خاص، متعلق به دوران صفوی است ولی با وجود این اداره میراث فرهنگی در سالهای گذشته برای حفظ این بنا اقدام کرده، به مرور زمان از بین رفته است.

وی با بیان اینکه مالکیت این خانه مشخص نیست، گفت: مالک این خانه ی رها شده در بافت تاریخی شهر ندوشن هنوز مشخص نیست و بعضا افرادی در این باره مدعی شده اند، ولی هیچ سند و مدرکی در این باره ارائه کرده اند، لذا برای حفظ این خانه مانند عمارت تاریخی نواب در شهرستان یزد، نیازمند ورود دادستانی و واگذاری آن به میراث فرهنگی یا شهرداری هستیم.

موسوی ندوشن با اشاره به اینکه شهرداری آمادگی ایجاد برخی از زیرساخت ها و حفظ این خانه را در صورت رفع مشکل قانونی آن دارد، گفت: می توانیم پس از مرمت های اولیه، فراخوانی ارائه کرده و از متقاضیان خواستار استفاده از این ظرفیت شویم.

وی در خصوص اقدامات دیگر شهرداری ندوشن برای حفظ آثار تاریخی این شهر تصریح کرد: قلعه سفید و حمام ندوشن واقع در بافت قدیمی این شهر توسط شهرداری مرمت و به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن خانه تاریخی سرهنگ احمدی نیز که به ثبت ملی رسیده است، به عنوان مجموعه ای فرهنگی و آموزشی تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

شهردار ندوشن در پایان یادآور شد: خوشبختانه از سالهای گذشته تاکنون آثار تاریخی و ابنیه زیادی از شهر ندوشن ثبت ملی شده و حتی آثار ناملموسی مانند محرم و منبر چوبی این شهر نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

خانه قلعه ای ها نیازمند ورود دادستانی و واگذاری به میراث است