شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#عراق#بغداد#سفیر روسیه#رییس جمهور

دیدار رییس جمهوری عراق با سفیر روسیه در بغداد

رییس جمهوری عراق با سفیر روسیه در بغداد دیدار کرد

برهم صالح رییس جمهور عراق در دیدار سفیر روسیه در بغداد بر اهمیت کاهش تنش در منطقه و محوریت عراق در ارتقای امنیت و ثبات آن تاکید کرد.

به گزارش مشرق، صالح چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری عراق ماکسیم ماکسیموف سفیر روسیه در عراق را به مناسبت پایان دوره ماموریتش به حضور پذیرفت.

طبق مفاد بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق؛ صالح در این دیدار در مورد روابط دو جانبه بطوریکه دیدگاهها را به هم نزدیک کند و نیز راه‌های تقویت و گسترش افق همکاری و اقدامات مشترک در زمینه‌های مختلف برای تأمین منافع متقابل دو کشور گفت‌وگو کرد.

علاوه بر این تحولات منطقه‌ای و بین الملل مورد علاقه مشترک روسیه و عراق مورد بررسی قرار گرفت و بر تعهد گفت‌وگو برای تقویت صلح و امنیت منطقه تأکید شد.

رییس جمهوری عراق تأکید کرد "لزوم تلاش های مشترک منطقه‌ای و بین المللی برای مقابله با تروریسم و کاهش تنش‌هایی که بر فرصت های توسعه و رفاه برای مردم منطقه تأثیر منفی می گذارد و اهمیت اقدام مشترک و غلبه بر مسائل حل نشده برای اینکه عراق در ارتقای امنیت و ثبات محوری باشد" مورد علاقه ماست.

سفیر روسیه نیز بر تجدید حمایت کشورش از ثبات عراق و تقویت حاکمیت آن و تمایل به تقویت پیوندهای روابط در همه زمینه ها تاکید کرد.

منبع: ایرنا