شهرخبر

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران رسما از جام جهانی روسیه حذف شد

با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، عمان به جای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران برای حضور در جام جهانی 2021 روسیه انتخاب شد.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران رسما از جام جهانی روسیه حذف شد

بعد از اینکه برنامه برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتسال و فوتبال ساحلی دو بار لغو و به تعویق افتاد، مقرر شد کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به لغو مسابقات قهرمانی آسیا، به صورت مستقیم درباره انتخاب تیم‌های صعود کننده به جام جهانی تصمیم بگیرد.

بر همین اساس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC، در خصوص نحوه صعود تیم‌ها به جام جهانی تصمیم گیری کرده و سه شرط را برای تعیین تیم‌های صعود کننده فوتسال و دو شرط را برای تیم های صعود کننده فوتبال ساحلی به شرح زیر برای تصویب در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین کرد:

1-  پنج تیم برتر از مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا به میزبانی چین تایپه 2018

2-   پنج تیم  برتر از رتبه بندی کلی سه دوره از مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا در سال‌های 2014، 2016، و 2018

به علاوه مسابقات پلی آف برای تیم‌های باقی مانده شامل عراق، لبنان، تایلند و ویتنام برگزار تا دو تیم صعود کننده به مسابقات جام جهانی مشخص کنند.

بر اساس معیارهای مطروحه صعود تیم‌های فوتسال ایران، ژاپن و ازبکستان به عنوان نمایندگان AFC به جام جهانی فوتسال که قرار است در تاریخ 12 سپتامبر لغایت 3 اکتبر در لیتوانی برگزار شود، قطعی است .

هم چنین برای تعیین نمایندگان آسیا برای حضور در جام جهانی فوتبال ساحلی روسیه 2021، کمیته اجرایی AFC پیشنهادات کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی این کنفدراسیون را تایید کرد که مبنای آن سیستم امتیازی با در نظرگیری عملکرد هشت تیم برتر قاره در سه دور قبل مسابقات قهرمانی فوتبال ساحلی است، که بر این اساس ژاپن، عمان و امارات متحده عربی نمایندگان آسیا در جام جهانی فوتبال ساحلی که از 19 تا 29 آگوست برگزار می‌شوند حضور خواهند بود.

بر اساس این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران رسما از جام جهانی روسیه حذف شد. این تصمیم بخاطر ناکامی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در دوره قبلی مسابقات جام ملت های آسیا اتخاذ شده که ساحلی بازان در مرحله ی گروهی حذف شدند و به جام جهانی صعود نکردند.

منبع: ورزش3