شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#بلاروس#ونزوئلا

اظهارنظر رهبر روسیه درباره سازماندهی کودتا علیه رهبران ونزوئلا و بلاروس

ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه اعلام کرد علیرغم داشتن هر نظری درباره مادورو و لوکاشنکو، رهبران ونزوئلا و بلاروس، سازماندهی کودتا علیه آنها، فراتر رفتن از همه حد و مرزها در روابط بین الملل است.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین گفت: "می توان نسبت به ویکتور یانوکوویچ (رئیس جمهور سابق اوکراین) و نیکلاس مادورو (رئیس جمهور ونزوئلا) و الکساندر لوکاشنکو (رئیس جمهور بلاروس)  به هر شکلی برخورد کرد  اما سازماندهی کودتا و ترورهای سیاسی ، فراتر از همه حد و مرزها است".

پوتین قول داد به تحریکات علیه روسیه پاسخ سریع و شدیدی داده شود
© Sputnik / Mikhail Metzel

پوتین در پیام خود به مجلس فدرال روسیه: گفت "متأسفانه  به نظر می رسد در جهان همه به تحریم های غیرقانونی با انگیزه سیاسی در زمینه اقتصاد و تلاش های خشن برخی ها برای تحمیل اراده خود به دیگران با  زورگویی عادت كرده اند اما اکنون چنین کارهایی به شکل به مراتب خطرناک  صورت می گیرد: منظور من تلاش مستقیم اخیر برای سازماندهی  کودتا در بلاروس و ترور رئیس جمهور این کشور است".

امروز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای هفدهمین بار پیام سالانه خود را به مجمع فدرال، پارلمان روسیه ایراد کرد.

این اولین مراسم دارای ابعاد بزرگ در امسال با شرکت  رئیس جمهور فدراسیون روسیه بود که کاملاً حضوری برگزار شد. در این مراسم اعضای دولت روسیه ، نمایندگان مجلس دوما و سناتورها و همچنین استانداران کشور حضور داشتند.