به گزارش برنا؛ دکتر «محمد طاهری» روز چهارشنبه گفت: همچنین تعداد موارد مثبت در بخش سرپایی و بستری استان در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹۵ مورد گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: هم اینک شمار بیماران بستری مثبت از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون به ۱۳ هزار و ۴۷۰ و بیماران سرپایی مثبت به ۳۴ هزار و ۱۹۲ مورد افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۴۲ مورد بود که ۲۶۵ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: در عین حال هم اینک ۲۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۷۱ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۵۲۴، بهار ۷۳۶، تویسرکان ۸۴۴، رزن ۵۹۲، درگزین ۲۲۵، فامنین ۲۴۶ و کبودراهنگ ۸۳۹ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون ۲ هزار و ۴۳۸ نفر در ملایر، یک هزار و ۷۳۷ نفر در نهاوند و چهارهزار و ۹۴۵ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

همه شهرستان های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.