شهر خبر

المعلومه بررسی کرد؛

زنان داعشی از ازدیاد نسل تکفیریها تا حملات انتحاری

زنان داعشی از ازدیاد نسل تکفیریها تا حملات انتحاری

زنان داعشی علاوه بر اینکه نسل جدیدی از داعشیها را ایجاد و فرزند آوری کرده اند، به اقدامات لجستیک و جاسوسی هم پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، المعلومه در گزارشی به نقشی که زنان داعشی بر عهده گرفته اند پرداخته است و اینکه آنها در اقدامات جنگی این گروه تروریستی به علت خسارت و تلفات سنگین داعش، مشارکت می کنند.

در این گزارش آمده است: در حالی که بیشتر تحلیلات آکادمیک درباره تروریسم از نقش زنان در گروههای تروریستی چشم پوشی می کنند اما این زنان داعشی علاوه بر اینکه نسل جدیدی از داعشی را ایجاد کرده اند و فرزند آوری کرده اند و این فرزندان داعشی شده اند، به اقدامات لجستیک و جاسوسی هم پرداختند.

بر اساس این گزارش؛ تا سال ۲۰۱۹ که داعش آخرین مناطق تحت کنترل خود را ا زدست داد، زنان به گروههای تروریستی با وجود خشونت شدیدی که علیه آنها از سوی این گروهها اعمال می شود، ملحق شدند.

در این گزارش آمده است: با وجود اینکه داعش از خشن ترین و جنایتکارترین گروههای تروریستی در دنیاست اما زنان حامی داعش بوده اند و از سال ۲۰۱۵، حدود ۱۵ درصد از مهاجران داوطلب از زنان بودند و زنانی برای جنگ در کنار داعش از غرب عازم مناطق تحت کنترل تکفیری ها می شدند.

بر اساس این گزارش؛ نقش زنان در سال ۲۰۱۴ در فرزند آوری و ازدیاد نسل تکفیری ها بود تا نسل جنگی جدیدی از تروریستها ایجاد شود.

پس از آنکه آنچه لواء الخنسا نامیده می شدند در خیابان ها در هنگام سیطره داعش بر برخی مناطق در عراق حرکت می کردند درحالی که تفنگ بر دوش داشتند؛ از سال ۲۰۱۷ هنگامی که فروپاشی داعش در نتیجه ضربات مهلک به آن در عراق و سوریه، شروع شد، تغییر نقش دادند و اینکه این زنان در اقدامات تروریستی به سبب ضعف و شرایط بد داعش شرکت کردند.

در این گزارش به عوامل انتحاری زن داعشی اشاره شده است که در نتیجه همان کمبود تروریست وتلفات سنگین تکفیری ها بود که سبب شد که داعش به زنان انتحاری روی آورد.