شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داوری#سال گذشته

ارسال بیش از ۱۱۰۰ اثر به جشنواره مطبوعات و رسانه آیات

ارسال بیش از ۱۱۰۰ اثر به جشنواره مطبوعات و رسانه آیات

چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات که از بهمن‏ ماه سال گذشته آغاز به کار کرده بود، با دریافت بیش از هزار و صد اثر از شرکت‏ کنندگان به کار خود پایان داده و از امروز وارد مرحله داوری می‏‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی ، چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات با دریافت بیش از ۱۱۰۰ اثر از شرکت‌ کنندگان به کار خود پایان داده و از امروز وارد مرحله داوری می‏‌شود.

جواد نصیری، دبیر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات، با بیان این مطلب گفت: از زمان اعلام فراخوان برای حضور علاقه‏ مندان و به ویژه همکاران مطبوعاتی، خبرگزاری‌ها و دیگر رسانه‏‌ها در این جشنواره، و با تمدید مهلت ارسال آثار، در حال حاضر سامانه ورودی توسط گروه فنی بسته شده و صرفاً امکان ویرایش برخی نقص‌ها با هماهنگی دبیرخانه وجود دارد.

وی افزود: با هماهنگی دقیقی که تلاش کردیم در دبیرخانه وجود داشته باشد، به صورت روزانه از طریق سامانه جشنواره با شرکت‏ کنندگان در تماس بودیم و نکات احتمالی از نقص‌ها و ارسال اشتباه آثار در بخش‌های مختلف را تذکر می‏‌دادیم که در مرحله داوری کمترین ایراد را داشته باشیم.

دبیر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات تصریح کرد: در دوره تمدید زمان فراخوان جشنواره، از طریق تلفن و پیامک با تعدادی از شرکت‏ کنندگان که ثبت‌نام کردند ولی اثر خود را ثبت نکرده بودند، تماس گرفتیم تا هرچه زودتر کار خود را در سامانه نهایی کنند. نصیری اظهار کرد: با این وصف و تلاشی که در دبیرخانه و استان میزبان یعنی اداره ‏کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان انجام گرفت، موفق شدیم رکورد دریافت آثار در جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات را جابجا کنیم و بدین ترتیب دریافت این تعداد اثر در دوره‏‌های پیشین این جشنواره یک موفقیت بی‌نظیر محسوب می‏‌شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همه سازمان‏ها، رسانه‏‌ها و افرادی که در این حوزه به کمک جشنواره آمدند، افزود: بیش از هزار و صد اثر در ۱۲ رشته این جشنواره شامل ۶ رشته بخش اصلی و ۶ رشته بخش ویژه _ که برای اولین بار در این جشنواره برگزار شد _ دریافت شده است که به نظرم برای یک جشنواره کاملاً تخصصی با موضوع قرآن کریم، عدد بسیار خوبی ارزیابی می‌شود.

دبیر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات گفت: کار داوری آثار نیز در همین سامانه جشنواره انجام می‏‌شود و تمام شرکت‏ کنندگان می‌توانند از طریق رمز عبور خود هر لحظه نتایج داوری را دنبال کنند.

نصیری درباره داوران جشنواره نیز تصریح کرد: داوران همگی از اساتید به ‏نام حوزه مطبوعات و رسانه هستند و در هر رشته یک داور مجزا کار بررسی آثار را انجام می‌دهد، همچنین در بخش ویژه جشنواره نیز (حوزه تولیدات چندرسانه‏‌ای) داوران با تجربه‏‌ای کار ارزیابی آثار را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: برای اینکه داوران محترم در زمان بررسی آثار، کار خود را با نظر آزاد و بدون فشار به انجام برسانند ما از اعلام اسامی آن‏ها خودداری کردیم و همینطور در سامانه نیز داوران هنگام بررسی آثار، نام صاحب اثر را نمی‌بینند و فقط یک کد سیستمی برای آن‏ها نمایان می‏ شود.

انتهای پیام