شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#طالبان#افغانستان

اتحادیه اروپا: شرایط کنونی نتیجه اعطای امتیازات بیش از حد به طالبان است


اتحادیه اروپا: شرایط کنونی نتیجه اعطای امتیازات بیش از حد به طالبان است

فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان گفت که طالبان اراده واقعی برای صلح ندارد و شرایط فعلی به دلیل اعطای امتیازات بیش از اندازه به این گروه است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رولاند کوبیا» فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان در واکنش به تعویق نشست استانبول گفت: متاسفم که تلاش‌های ترکیه، شرکایش و افغان‌ها نتیجه‌ای نداشت، این نشانه دیگری است که طالبان اراده واقعی برای صلح ندارد.

وی افزود که عدم پذیرش طالبان برای حضور در این نشست «اهانت» دیگری به جامعه جهانی و «نتیجه امتیازات یکجانبه گذشته بدون التزام پاسخ متقابل است».

پس از تاکید طالبان به عدم حضور در نشست استانبول تا زمان خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان و ناکام ماندن تلاش‌ها برای ترغیب این گروه برای حضور در این نشست، وزارت خارجه ترکیه روز گذشته از موکول شدن اجلاس استانبول به بعد از ماه مبارک رمضان خبرداد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای نوشت: ما با قطر، آمریکا و سازمان ملل مشورت کرده و تصمیم گرفته‌ایم تا نشست استانبول برای افغانستان را پس از عید فطر برگزار کنیم.

ژنرال «مکنزی»: در اعتماد به طالبان تردید داریم

بلینکن: هیچکس در افغانستان از جمله طالبان نفعی در جنگ داخلی ندارد

«اندرس وون برندت» سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان اوایل هفته جاری به طالبان گفته بود که اگر این گروه می‌خواهد از کمک‌های جامعه جهانی برخوردار شود باید فرصت بوجود آمده برای صلح را جدی بگیرد و در نشست استانبول شرکت کند.

سفیر اتحادیه اروپا اظهارداشت: امیدواریم طالبان فرصت نشست استانبول را از دست ندهد، زمانی برای از دست دادن وجود ندارد. اگر طالبان می‌خواهد بخشی از دولت در افغانستان باشد و از کمک‌های توسعه‌ای و کمک‌های انسان دوستانه ما برخوردار شود، بهتر است که مذاکرات جدی را آغاز کنند.

انتهای پیام/.