شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#قیمت#موتور

قیمت جک S5 جدید کرمان موتور چقدر است؟ + عکس و جزئیات

به گزارش منیبان به نقل از اسب بخار ، شرکت کرمان موتور در اواخر اسفند ۱۳۹۹ فروش فوری جک S5 اتوماتیک دو لیتری توربوشارژر ( نسخه موجود در جاده ها ) را با قیمت ۶۸۰ میلیون تومان انجام داد. به عبارت ساده تر آخرین قیمت مصوب و اعلام شده برای نسخه دو لیتری جک S5 اتوماتیک، عدد ۶۸۰ میلیون تومان بوده و بدیهی است که نسخه فیس لیفت این کراس اوور مونتاژی بهای مصوب بیشتری را نسبت به نمونه قبلی خواهد داشت. اما از آن جایی که جک S5 فیس لیفت در بحث امکانات تفاوت چندانی را با نسخه قبلی ندارد و اصلی ترین تغییر در این کراس اوور چینی، ارتقای قوای محرکه به حساب می آید، بدیهی است که نباید توقع اختلاف قیمت زیادی را میان نمونه ساده و فیس لیفت داشته باشیم. همچنین با درنظرگیری قیمت نسخه فیس لیفت و معمولی S5 با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر TGDI و دو لیتری توربوشارژر به منطقی بودن این دیدگاه می رسیم و می توانیم نتیجه بگیریم که قیمت جک S5 فیس لیفت اختلاف زیادی را با نمونه دو لیتری ندارد. ولی از نگاه برخی اختلاف قیمت کم میان این دو نسخه، عددی در بازه ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است و برخی هم تفاوت قیمت ۸۰ میلیون تومانی را هم منطقی می دانند.

اما نباید فراموش کنیم که اصلی ترین عوامل در افزایش قیمت جک S5 فیس لیفت نسبت به نمونه قبلی موارد زیر است:

۱- تغییر پیشرانه از دو لیتری توربو شارژر به ۱٫۵ لیتری توربوشارژر با پاشش سوخت مستقیم

۲- تغییر سپر، جلو پنجره و مه شکن جلو

۳- تغییر رنگ تریم داخلی

۴- اضافه شدن کروز کنترل به صورت استاندارد

۵- اضافه شدن چراغ روشنایی روز

با در نظرگیری رده رقابتی جک S5 فیس لیفت با سایر کراس اوورهای هم رده و همچنین توجه به اختلاف قیمت جهانی حاصل شده به خاطر این تغییرات، نمی توان توقع تفاوت ۱۰ میلیون تومانی میان نمونه جدید و قدیم این کراس اوور داشت و از سویی فرض اختلاف قیمت ۸۰ میلیون تومانی هم با توجه به قیمت تمام شده رقبا، آنچنان منطقی به نظر نمی رسد.

پیگیری خبرنگار اسب بخار از برخی نمایندگی های کرمان موتور نشان می دهد که هنوز قیمت مصوب جک S5 فیس لیفت مشخص نشده است. اما آن چه که آن ها پیش از ثبت نام به مشتریان اعلام می کنند، اختلاف قیمت ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومانی نمونه جدید و قدیم در صورت ثابت بودن شرایط اقتصادی و عوامل موثر در قیمت گذاری خودرو است. به عبارت ساده تر می توان گفت که اگر هزینه های جاری تولید در ماه های آتی تغییری نکند، قیمت جک S5 فیس لیفت در محدوده ۷۱۰ تا ۷۲۵ میلیون تومان خواهد بود. البته که قطعاً این عدد معیار نهایی برای قیمت گذاری این کراس اوور ارتقا یافته نیست و ثبت نام کنندگان پیش از خرید باید به قوانین درج شده در قرارداد و معیار  مشخص شدن قیمت خودرو بر اساس شرایط روز تحویل  دقت داشته باشند.

حتماً ببینید:

– ویدیوی معرفی جک S5 فیس لیفت در اسب بخار

– ویدیوی تست و بررسی جک S5 اتوماتیک دو لیتری توربوشارژر در اسب بخار

– ویدیوی درگ جک S5 اتوماتیک دو لیتری توربوشارژر با نسخه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر فیس لیفت

 

جک S5 فیس لیفت قرار است تا در تابستان ۱۴۰۰ به صورت گسترده وارد جاده های کشور شود و کرمان موتور این خودرو را جایگزین نسخه قبلی کند. S5 فیس لیفت به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر با فناوری پاشش سوخت مستقیم مجهز است که ۱۷۴ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه از دور ۱۵۰۰RPM در دسترس است و هماهنگی جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه S5 با قوای محرکه نسخه فیس لیفت نیز سبب شده تا شتاب اولیه بهتری در این خودرو نسبت به گذشته شاهد باشیم و از سویی تاخیر تعویض دنده به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده باشد.

فرمان کمکی برقی، ۴ کیسه هوا، سانروف، تریم داخلی چرم مصنوعی مشکی و قهوه ای، صندلی برقی راننده با حافظه، گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک دو کاناله، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه مدیریت سرعت در سراشیبی، چراغ روشنایی روز، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، استارت دکمه ای، کروز کنترل، آینه های تاشو برقی، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی و… از جمله ویژگی های جک S5 فیس لیفت است.