شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#واکسن#کرونا#دلار#میلیون دلار
واکسن برای کل ملت رایگان خواهد بود / بعد از حضور مردم، امنیت حرف اول را می‌زند / اطرح تحول سلامت نبود ما حریف کرونا نمی‌شدیم
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه هیات دولت:

واکسن برای کل ملت رایگان خواهد بود / بعد از حضور مردم، امنیت حرف اول را می‌زند / اطرح تحول سلامت نبود ما حریف کرونا نمی‌شدیم

رئیس‌جمهوری با تاکید بر این که مسئله سلامت برای ما بسیار مهم است، گفت:‌ واکسن برای کل ملت رایگان خواهد بود و بانک مرکزی غیر از آنچه خریده‌ایم 100 میلیون دلار اضافه برای واکسن روی میز گذاشته است.

اعتمادآنلاین|حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به روز ارتش گفت: 29 فروردین 1358 با فر مان حضرت امام روز ارتش نام گذاری شده و آن روز روزی بود که در سراسر ایران مردم تظاهرات باشکوهی را انجام دادند و شعار «ملت فدای ارتش» سر دادند و ارتشی‌ها هم که شرکت کردند، در پاسخ شعار «ارتش فدای ملت» دادند  و توطئه بسیار بزرگی که گروه‌هک‌ها برای انحلال ارتش طراحی کرده بودند، برای همیشه نابود شد. ارتش با ویژگی‌های جدیدی در آن روز توسط امام احیا شد و چند روز بعد در 2 اردیبهشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تاسیس فرمودند.

 

به گزارش خبرگزاری‌ها، وی با تاکید بر اهمیت این دو فرمان امام خمینی(ره) گفت: اگر اقدام امام برای احیای ارتش در پایان فروردین و تاسیس سپاه در ابتدای اردیبهشت نبود و جنگ به ما تحمیل می‌شد،‌ چه فاجعه بزرگی در تاریخ کشور به وجود می‌آمد. همه کارهای امام بر مبنای حکمت، خرد، مصلحت و حسابی بود که ایشان برای آینده کشور داشتند.

 

وی افزود: این دو فرمان برای امنیت ملی بسیار حائز اهمیت است چرا که بعد از حضور مردم که در بحث امنیت اول هستند؛ ‌ارتش و سپاه هستند که نقش بسیار مهمی دارند. من هم به ارتش و هم به سپاه و به همه پرسنل که در این مدت خدمت کردند و حماسه آفریدند و شهید شدند و پرسنل فداکار که این ایام که در همه مقاطع هر کجا نیاز بوده، ارتش و سپاه در صحنه بودند و تلاش کردند؛ ما به این دو نیروی مسلح و نیروی انتظامی افتخار می‌کنیم؛ برای ایثارها، تلاش‌ها و فداکاری‌هایی که نسبت به ملت انجام دادند.

 

روحانی با بیان اینکه سخن اصلی امروز ما نسبت به سه تصمیمی است که ما دیروز در ستاد اقتصادی دولت گرفته‌ایم،‌ نخستن موضوع را بخش کشاورزی دانست و گفت: کشاورزی برای ما در در مباحث رشد اقتصادی کشور و اشتغال سر جای خودش مهم است اما در امنیت غذایی بسیار مهم است. 

 

وی با اشاره به اینکه حدود 105 روز تا پایان دولت مانده است، خاطر نشان کرد:‌ باید برنامه‌ریزی برای این 105روز داشته باشیم ؛ چه این دولت و چه دولت‌های بعدی باید این دوران را دوران پسا کرونا ببینیم؛در دی و بهمن 98 کشورها و بعد ما گرفتار ویروس کرونا شدیم و برای آنزمان برنامه می شد؛‌ امروز باید جهان پس از کرونا را ببینیم.

 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سلامت مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، گفت: نه تنها ما که متخصص نیستیم بلکه متخصصان نیز فکر می‌کردند به دلیل پیشرفت علم، دانش و پزشکی و اقدامات فراوانی که در این زمینه انجام گرفته دوران بیماری های مسری، عفونی و اپیدمی تمام شده است و مربوط قرن‌های پیش بود و دیگر بشر به رشد و کمال رسیده است و در درمان قدم‌هایی را برداشته که دیگر ما مبتلا نمی‌شویم؛ و فکر می‌کردیم برخی از بیماری های مسری و فوری به تاریخ پیوسته و دیگر تکرار نمی شود. 

 

وی ادامه داد: اما امروز باید جهان پس از کرونا را ببین یعنی بهداشت و سلامت را به عنوان مسئله اول و در نظر بگیریم که هر زمان ممکن است با یک اپیدمی یا پاندمی مواجه شویم. حال همین پاندمی که نزدیک به یک سال و نیم است گرفتار آن هستیم و نمی‌دانیم که پایان آن کجاست و و کی تمام می شود.

 

وی با اشاره به جهش ویروس کرونا اظهار داشت: هنوز نمی‌دانیم آیا واکسن این مسئله را به طور کامل حل می‌کند، یا نمی‌کند؛‌ از این مسائل هیچ چشم انداز روشن، قطعی و صد درصد هنوز نداریم. با این ویروس تقابل می‌کنیم گاهی ما غالب می‌شویم و گاهی ویروس؛ با موج‌‌های اول و دوم و سوم  و حالا بشر مواجهه با موج چهارم این ویروس هستند؛که بسیار نگران آن هستیم.

 

روحانی با تاکید بر این که مسئله سلامت برای ما بسیار مهم است، گفت:‌ خداوند توفیق داد و هدایت کرد و از مسائل اساسی که در دولت یازدهم انجام شد طرح تحول سلامت اجرا شد؛ اگر این طرح نبود ما حریف این بیماری نمی‌شدیم. کل تخت‌های بیماری قبل از این دولت حدود 90 هزار تخت بوده است اکنون 136 هزار است، یعنی 46 هزار تخت اضافه شده بیش از 50 درصد اضافه شده است تلاش ما این است که 10 تا 13 هزار تخت دیگر را اضافه کنیم.

 

ادامه دارد....