شهر خبر

روحانی: متخلفان در استفاده از واکسن، به اشد وجه مجازات می‌شوند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر کسی در استفاده از واکسن تخلف کند، باید به اشد وجه مجازات شود، گفت: انجام واکسیناسیون باید بر مبنای همان طرح سند ملی صورت بگیرد و این واکسیناسیون برای کل ملت ایران رایگان انجام می‌شود.
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیئت دولت اظهارداشت: ما همان دولتی هستیم که کشور را در سال ۹۵ به بالاترین رشد اقتصادی رساندیم، اما حالا دست و پای ما را با تحریم بستند.

وی خطاب به افرادی که می‌گویند چرا برای واردات واکسن تاخیر شد، افزود: اگر تحریم نبودیم سهمیه واکسن ما از کواکس در اسفند ماه  وارد می‌شد و تاکنون میلیون‌ها نفر واکسینه شده بودند، برای پرداخت پول سراغ کشور‌ها و بانک‌های زیادی رفتیم و فراز و نشیب زیادی طی کردیم تا این پول را پرداخت کنیم. اما وقتی  این پول را پرداخت کردیم، کواکس قاضی عادل شد و نوبت ما را به خاطر تاخیری که داشتیم عقب انداختند.

رئیس جمهور اضافه کرد: این دور که تزریق واسن تمام شود، یک امنیت روانی و جانی ویژه‌ای در کشور ایجاد می‌سود، زیرا ۷۰ درصد فوتی‌ها از ۶۰ سال به بالا هستند؛ بنابراین یک سند ملی واکسیناسیون درست کردیم و طبق آن پیش می‌رویم و شرایط ما در اردیبهشت و خرداد بهتر می‌شود و واکسن بیشتری وارد می‌شود. امیدواریم در تابستان واکسن داخلی نیز وارد بازار شود.

روحانی با اشاره به اینکه اگر کسی در استفاده از واکسن تخلف کند، باید به اشد وجه مجازات شود، گفت: انجام واکسیناسیون باید بر مبنای همان طرح سند ملی صورت بگیرد و این واکسیناسیون برای کل ملت ایران رایگان انجام می‌شود.
 
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: روز گذشته تصمیم گیری شد، صدمیلیون دلار برای واردات واکسن توسط بخش خصوصی کنار گذاشته شد. یک بخش خصوصی قرارداد ۶ میلیون دوز بسته است. بخش خصوصی می تواند زیر نظر وزارت بهداشت و درمان واکسن با ارز ۴۲۰۰ وارد کند و آن را برای تزریق به بخش دولتی بدهد. 

وی در ادامه گفت: اگر بخش خصوصی خواست واکسن با ارز نیمایی زیر نظر وزارت بهداشت وارد کند، آزاد است و می تواند واکسن را برای  تزریق به بخش خصوصی بدهد. 
 

 

تکمیل می شود