شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لوکس

چگونه با هزینه کم، لوکس سفر کنیم؟ + راهکارها

چگونه با هزینه کم، لوکس سفر کنیم؟ + راهکارها

هک سفر یک راه عالی و کم هزینه برای سفر به جاهای مختلف و دیدن اکثر نقاط دنیاست. لازم نیست ده‌ها یا صدها ساعت از زمان خود را به برنامه‌ریزی و مدیریت سفر خود اختصاص دهید. کافیست اهداف سفرتان را بدانید و از حساب بانکی خود هم کمک بگیرید.

اصل اولیه هک سفر، آشنایی با قوانین موجودی است که توسط شرکت‌های هواپیمایی، کارت‌های اعتباری و هتل‌ها تنظیم شده و استفاده از آن‌ها به نفع شما برای به دست آوردن مسافرت ارزان از جمله پرواز، اقامتگاه و سایر موارد است. هک سفر چیز جدیدی نیست.

چیزی که آمارها نشان می‌دهد این است که چهار نفر از پنج نفری که در قسمت فرست کلاس هواپیماها می‌نشینند، ثروتمند نیستند. آن‌ها فقط باهوش هستند و می‌دانند که باید چه کاری انجام دهند. برای داشتن یک پرواز خوب و استفاده از امکانات فرست کلاس هواپیما در اکثر پروازهای خود، می‌توانید وارد دنیای هک مسافرتی شوید.

مسافرانی که از روش هک سفر استفاده می‌کنند، تسلط زیادی روی این موضوع پیدا کرده‌‌اند و حتی می‌توانند برای مسافرت‌های کاری خود هم از همین روش استفاده کنند تا سفری بسیار ارزان‌تر داشته باشند. مخصوصا برای کسانی که زیاد به سفرهای کاری می‌روند، این موضوع بسیار کمک کننده است و به کم شدن هزینه‌های آن‌ها کمک می‌کند.

این مطلب برای آشنایی بیشتر با موضوع هک سفر آماده شده است و بیشتر اصول و استانداردهایی که در آن ذکر می‌شود در سطح جهانی است. باید بدانیم که راه و روش هک سفر در ایران هم شرایط خودش را دارد.

هک سفر

هک سفر چیست؟

هک سفر راهکاری است که مردم برای به دست آوردن بلیط، هتل و ... از آن استفاده می‌کنند و بهترین راه‌ها را برای ارزان شدن سفرشان پیدا می‌کنند. هک کردن در مسافرت معمولا شامل ثبت‌نام برای کارت‌های امتیاز یا باشگاه مشتریان بانک‌ها، هتل‌ها یا شرکت‌های هواپیمایی است. برای دریافت بعضی از این کارت‌ها، کافیست در آن‌ها ثبت نام کنید تا امتیاز به دست آورید اما برای دریافت امتیازهای بعضی دیگر باید مدت کوتاهی هزینه‌های مشخصی پرداخت کنید.

سوالی که احتمالا برای شما به وجود می‌آید این است که سفر ارزان با هک سفر یکی است یا خیر. در سفر ارزان افراد سعی می‌کنند از بلیط‌های ارزان‌تر استفاده کنند، به جای هتل در هاستل‌ها اقامت داشته باشند، در رستوران‌های محلی و ارزان قیمت غذا میل کنند و کارهایی از این جنس. در واقع در سفر ارزان بیشتر افراد سعی می‌کنند از طریق صرفه‌جویی در هزینه‌ها ارزان‌تر سفر کنند. اما در هک سفر شما یاد می‌گیرید که وقتی مشتری یک بانک، یک شرکت هواپیمایی یا حتی فروشگاه‌ها هستید، از خدماتی که آن‌ها به مشتریان خود ارائه می‌دهند آگاه باشد و به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کنید.

در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم شما را بیشتر با اصطلاحات هک سفر آشنا کنیم و سپس به مطالبی می‌پردازیم که هر کسی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر خود باید آن‌ها را بداند و از آن‌ها استفاده کند.

هک سفر

آشنایی با اصطلاحات هک سفر

  • برنامه‌های وفاداری یا باشگاه مشتریان: این برنامه‌ها توسط بانک‌ها، شرکت‌های کارت اعتباری، خطوط هوایی و هتل‌ها تنظیم می‌شوند تا به مشتریان برای کسب و کار خود پاداش دهند. برای مثال خرید یک پرواز از یک شرکت هواپیمایی یا پرداخت یک شب در هتل را به مشتریان خود هدیه می‌دهند. به امید اینکه مشتریانشان به مشتریان وفادار تبدیل شوند و باز هم برگردند و از سرویس‌های آن‌ها استفاده کنند.
  • امتیاز: این امتیازها واحدهایی هستند که در برنامه‌های وفاداری صادر می‌شوند تا بتوانند خدمات خود را از این طریق در اختیار افراد قرار دهند. این چیزی است که هکرهای مسافرتی جمع می‌کنند و هنگامی که به حد مورد نیاز برسد، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و در هتلی اقامت رایگان داشته باشند یا پرواز آن‌ها بدون هزینه باشد.
  • مایل: این مورد دقیقا چیزی مانند امتیاز است؛ با این تفاوت که فقط برای برنامه‌های وفاداری شرکت‌های هواپیمایی صادر می‌شود.  اما هتل‌ها و بانک‌ها از این مورد هم به عنوان امتیاز یاد می‌کنند.
  • امتیازات قابل انتقال: بعضی از امتیازها فقط در یک سری برنامه وفاداری مشخص قابل استفاده هستند. اما بعضی دیگر از آن‌ها قابلیت انتقال دارند و می‌توانید آن‌ها را به برنامه‌های وفاداری دیگر خود منتقل کنید تا امتیاز بیشتری به صورت یک جا داشته باشید و بتوانید از همه آن‌ها با هم استفاده کنید.
  • خرید سهام‌های مربوط به شرکت‌های هواپیمایی یا هتل‌ها: برای استفاده از بعضی از امکانات شرکت‌های هواپیمایی یا هتل‌ها می‌توانید سهام‌های آن‌ها را خریداری کنید.
  • پرواز یا اقامت هدیه: این مورد پرواز یا اقامت شما در هتل است که می‌توانید با استفاده از امتیازات یا مایل‌هایی که جمع کرده‌اید از آن بهره‌مند شوید یا پس از دریافت آن از طریق برنامه وفاداری آن را به امتیازات دیگرتان انتقال دهید.
  • نمودار جایزه: این نمودار است که به شما می‌گوید با کمک مایل یا امتیازاتی که جمع‌آوری کرده‌اید از چه هتل‌ها، پروازها اتاق و ... می‌توانید استفاده کنید.
  • قیمت گذاری پویا: این اصطلاحی است برای توصیف روشی که خطوط هوایی یا هتل‌های زنجیره‌ای که از نمودار جوایز استفاده نمی‌کنند، بلکه از طریق قیمت گذاری پویا، هزینه هتل و پرواز در هر لحظه امکان تغییر دارد. درست مانند زمانی که شما می‌خواهید یک بلیط هواپیما خریداری کنید.

چگونه هک مسافرتی را شروع کنیم؟

در هر پرواز بهترین پیشنهادها را بدانید

احتمالا اولین قدم برای داشتن یک مسافرت برای اکثر افراد خرید بلیط هواپیما است. در ادامه این مطلب توضیحاتی در مورد نحوه خرید بلیط و چگونگی استفاده از امتیازات شرکت‌های هواپیمایی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

قبل از خرید بلیط، قیمت بلیط مقصد خود را در سایت‌های مختلف جست و جو کنید و از بهترین قیمت موجود استفاده کنید. اگر سفر شما بین‌المللی است و قصد سفر با شرکت هواپیمایی بین‌المللی را دارید، به وب سایت‌های خارجی آن شرکت هواپیمایی هم سر بزنید تا ببینید که آیا بلیط هواپیما به ارز دیگری ارزان‌تر است یا خیر.

دنبال شرکت‌های هواپیمایی بزرگ نباشید و همه پروازهایی که به مقصد شما پرواز می‌کنند را چک کنید. ممکن است شرکت‌های هواپیمایی کوچک‌تر، بلیط ارزان قیمت‌تری داشته باشند اما هیچ جایی به جز سایت خود آن شرکت نمایش داده نشود.

با یک آژانس مسافرتی که در مورد مقصد شما تجربه دارد، تماس بگیرید و اطلاعاتی که لازم دارید را از این طریق کسب کنید.

خوشبختانه در دورانی زندگی می‌کنیم که همه افراد دسترسی به اینترنت دارند و می‌توانید به راحتی با جست و جو به هر چیزی که نیاز دارید برسید.

احتمالا پیش خودتان فکر می‌کنید این که همان کاری است که همه انجام می‌دهند و شما هم همیشه از همین طریق مسافرت می‌کرده‌اید. اما این تمام ماجرا نیست.

اولین کاری که برای هک سفر باید انجام دهید این است که در برنامه‌هایی که به نظر شما مفید است، برای دریافت کارت پاداش، ثبت نام کنید. این بستگی به هدف شما و نوع مسافرتتان دارد. اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه بلیط‌های هواپیمایی هستید، روی تعلق مایل هواپیمایی یا امتیازات قابل انتقال تمرکز کنید. برای صرفه‌جویی در هزینه هتل، روی کارت‌های مربوط به هتل تمرکز کنید. سعی کنید به دنبال کارت‌هایی باشید که حداقل 50،000 امتیاز یا مایل ارائه دهند. برای مثال کارت امتیاز هواپیمایی آلاسکا 30،000 مایل است که همراه با یک بلیط رایگان برای همراه ارائه می‌شود.

هک مسافرتی

با استراتژی هزینه کنید

مثلا کارت‌های هدیه‌ای که متعلق به فروشگاه‌هایی است که به طور معمول از آن‌ها خرید می‌کنید را خریداری کنید.

امتیازات خود را در یک جای مشخص یادداشت کنید. هزینه‌هایی که برای این کار می‌کنید را به صورت ماهانه در جایی مانند گوگل شیت به روز رسانی کنید تا همیشه در دسترستان باشد. این مورد به شما کمک می‌کند تا بدانید هزینه‌ای که کرده‌اید کافی نیست یا دارید برای به دست آوردن یک بلیط هواپیما به صورت افراطی هزینه می‌کنید.

اما حواستان باشد که اگر کارتی برای شما کاربرد ندارد، قبل از هزینه سالانه آن را لغو کنید.

بهتر است برای شفاف‌تر شدن این موارد کمی از هکرهای مسافرتی کمک بگیریم. یکی از هکرهای مسافرتی می‌گوید: با توجه به استاندارهایی که برای هک مسافرتی وجود دارد، روش من یک روش ساده است. من سال‌ها پیش یک شرکت هواپیمایی که دوست داشتم با آن سفر کنم را انتخاب کردم. من هر زمانی که می‌خواستم به مسافرت روم از بلیط‌های این شرکت هواپیمایی استفاده می‌کردم حتی اگر 50 دلار گران‌تر از شرکت‌های دیگر بود و به این ترتیب تبدیل به یک مشتری وفادار شدم. در همان زمان، من یک کارت اعتباری از همان شرکت دریافت کردم. درست هنگامی که انتظارش را نداشتم من یک مایل جایزه هنگام ثبت نام گرفتم که هزینه بلیط هواپیمای من رایگان می‌شد به همراه یک بسته که در آن کیف چرمی درون آن بود.

اما برای کسی که نمی‌تواند مشتری وفادار یک شرکت هواپیمایی باشد این راهکار بهترین گزینه نیست.

کارت‌های اعتباری با جایزه مسافرتی جایزه بیشتری را به ازای هر دلار خرج شده ارائه می‌دهند و کارت‌های هواپیمایی دارای هزینه‌های سالانه و بالاتر از نرخ بهره متوسط ​​است، به همین دلیل است که اگر نمی‌توانید به صورت مداوم و متعادل هر ماه مبلغی را پرداخت کنید بهتر است سراغ این کارت‌ها نروید. اما اگر به صورت مداوم برنامه پرواز دارید و همیشه از یک شرکت هواپیمایی استفاده می‌کنید، این مورد می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

هک مسافرتی چیست

پس اولین قدم برای هک مسافرتی جمع آوری امتیازات و مایل‌ها است که بتوانید به موقع و درست از آن‌ها استفاده کنید. اما داستان هک سفر به همینجا ختم نمی‌شود. اگر علاقمند به موضوعش شدید، می‌توانید درباره آن بیشتر بخوانید و راه و روشش را بیاموزید.

 

تألیف: لست سکند