شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

رونمایی از نسل جدید مزدا6 در مدل 2022 + عکس

نسل بعدی مزدا6 جدید از پلت فرم جدیدی با طرح موتور و محرک چرخ عقب استفاده خواهد کرد. شایعات حاکی از آن است که یک موتور شش خطی Skyactiv-X با سیستم هیبریدی ۴۸ ولت زیر کاپوت قرار دارد.

مزدا ۶ جدید باید تا پایان سال ۲۰۲۲ به فروش برسد.  از آنجا که بسیاری از خودروسازان اکنون برنامه‌های توسعه را به تأخیر می‌اندازند یا موقتاً متوقف می‌کنند، ممکن است تاریخ معرفی و فروش عوض شود. 

در حال حاضر مزدا قصد دارد طرح یک مدل لوکس کامل را تصویب کند و قیمت پایین تری را به آن اختصاص دهد. نسل بعدی ۶ که باید تا پایان سال ۲۰۲۲ به فروش برسد، قرار است بازاریایی کامل را بدست آورد و به یک پلت فرم موتور طولی با پیشرانه چرخ عقب و شش خطی منتقل شود.

این موتور فقط طرح جدیدی برای مزدا نخواهد بود. این فناوری از نوع بنزین احتراق فشرده سازی Skyactiv-X و همچنین یک سیستم ترکیبی ۴۸ ولت است. این خودرو دارای ۳۵۰ اسب بخار قدرت خواهد بود.

گفتنی است، مزدا اخیراً روابط خود را با تویوتا که ممکن است شش سیلندر Skyactiv-X را برای نسل بعدی لکسوس IS و RC استفاده کند، تعمیق می‌بخشد. قبلاً ایده خوبی درباره شکل ظاهری این خودرو منتشر شده است و می توانید در مورد مفهوم کوپه Vision مزدا که در نمایشگاه اتومبیل توکیو ۲۰۱۷ به نمایش درآمد، تأمل کنید. 

حتی این احتمال وجود دارد که مزدا از لکسوس تقلید کرده و شش تایی را در بدنه‌های چهار و دو در قرار دهد. دو سال قبل از Vision Coupe به عقب برگردید و RX-Vision را ببینید، یک مفهوم اتومبیل اسپرت Mazda با کاپوتی بزرگ برای چرخان Wankel که شرکت در آن زمان تصور می‌کرد. 

فارغ از بحث طراحی ظاهری و مشخصات فنی، مزدا ۶ به یک به‌روزرسانی جدی در فناوری‌های داخل کابین نیز احتیاج دارد. گفتنی است که با توجه به سرمایه گذاری مزدا بر روی پلتفرم‌ها و پیشرانه‌های جدید، باید منتظر تاثیرات قیمتی متناسب نیز باشیم. انتظار می‌رود مزدا ۶ مدل ۲۰۲۳ در اواخر سال ۲۰۲۲ رسما معرفی شود.