شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میلیارد دلاری

در آمریکا؛

شرکت‌های داروسازی به دردسر افتادند/پا غرامت 50 میلیارد دلاری در میان است!

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری فرانس پرس؛ چهار شرکت داروسازی شامل جانسون اند جانسون، تیوا، اندو و الرگان در این پرونده قضایی به اتهام کمک به دامن زدن همه گیری مرگبار مصرف مواد مخدر در ایالات متحده از راه بازاریابی فریب کارانه به صورت کم اهمیت نشان دادن خطرات اعتیاد، محاکمه می شوند.

وکیل چند حوزه ایالت کالیفرنیا و شهر اوکلند با شکایت از این شرکت ها به علت کم اهمیت جلوه دادن خطرات کاربرد و مصرف دراز مدت داروهای مسکن و ضد درد دارای مواد مخدر به منظور افزایش فروش، درخواست ده ها میلیارد دلار خسارت برای کاهش دادن ناراحتی همگانی کرده که این شرکت ها  و کارخانجات داروسازی مسبب و عامل آن بوده اند.

 جیمز ویلیامز وکیل حوزه سانتا کلارا گفته است: این خوانده ها سود خود را بر زندگی شهروندان اولویت بخشیده و همگان را در باره خطرات واقعی مواد مخدر فریب داده اند.

بر اساس ارزیابی مرکز مهار و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده؛ نزدیک به نیم میلیون تن از شهروندان ایالات متحده در ۲۰ سال گذشته به علت مصرف بیش از اندازه مواد مخدر به صورت نسخه پزشک و یا مصرف غیرمجاز، جان خود را از دست داده اند.

شاکیان شامل شهروندان ساکن حوزه های سانتاکلارا، لس آنجلس، اورنج کانتی و شهر اوکلند که نماینده ۱۵ میلیون شهروند یا ۴۰ درصد پرجمعیت ترین ایالت آمریکا هستند، افزون بر درخواست دریافت غرامت، خواستار اقداماتی برای جلوگیری از تکرار بازاریایی دارویی فریب آمیز در آینده شده اند.

در بخش دیگری از این دادخواست آمده است: متشاکیان با وجود تلفات پرشمار مصرف مواد مخدر در ایالت کالیفرنیا و ساکنانش، سودهای سرشاری به دست آورده اند، به گونه ای که درآمد آنها تنها در سال ۲۰۱۴  میلادی ۱۱ میلیارد دلار بوده است.