شهر خبر

رییس جمهوری چین:

پکن و ریاض شرکای راهبردی مهم یکدیگر هستند!+جزییات

به گزارش منیبان، «شی جین پینگ» روز سه شنبه در این تماس گفت: اعتماد متقابل سیاسی دو طرف پیوسته عمیق تر شده و همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف گسترش یافته است.

او گفت: چین و عربستان اکنون با تبدیل شدن به دوستان، شرکا و برادران خوب یکدیگر توانسته اند به اعتماد و سود متقابل و  توسعه مشترک برسند.

شی اظهار کرد: چین با داشتن نگاه راهبردی و بلندمدت به روابط خود با عربستان سعودی همواره به حق حاکمیت و مسیر توسعه این کشور احترام می گذارد و مایل است رابطه نزدیک خود با عربستان برای ایجاد یک الگوی همکاری همه جانبه و سطح بالا در زمینه های انرژی، اقتصاد، تجارت و فناوری پیشرفته و همچنین تعمیق هماهنگی و همکاری در امور بین المللی و منطقه ای را حفظ کند و در عین حال روابط مشارکتی و راهبردی جامع دو کشور را به سطحی بالاتر برساند.

"محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی نیز در این تماس گفت: چین یک برادر قابل اعتماد و شریک راهبردی مهم برای عربستان است.

او اظهار کرد: عربستان سعودی مایل به تعمیق دوستی و اعتماد متقابل با چین، تقویت همکاری های دو کشور در زمینه های انرژی، اقتصاد و تجارت و همچنین پیشبرد روند پیوند راهبرد توسعه عربستان در چارچوب "چشم انداز ۲۰۳۰" با طرح  کمربند و جاده است تا همکاری های راهبردی جامع بین عربستان سعودی و چین  بیش از پیش ارتقاء یابد.

ولیعهد سعودی تصریح کرد: عربستان قاطعانه از موضع مشروع چین در مسائل مربوط به منافع کلیدی خود حمایت می کند ریاض ضمن توجه به طرح هایی مانند "عربستان سعودی سبز" و یا "خاورمیانه سبز" مایل است همکاری های راهبردی خود با چین در زمینه تغییر آب و هوایی و حفاظت از محیط زیست را تقویت کند.