شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوراکی

بعد از خوردن این خوراکی ها هرگز مسواک نزنید

به گزارش منیبان، بعد از خوردن ترشیجات، مینای دندان نرم می‌شود و در صورت استفاده ازمسواک و خمیر دندان به سادگی ساییده شده و آسیب می‌بیند.

 مینای دندان به عنوان سخت ترین بافت بدن و لایه ای غنی از مواد معدنی استقامت زیادی در برابر مواد اسیدی و نیروی های وارده به دندان دارد و از عاج زیرین محافظت می کند. بنابراین حفاظت از آن در سلامت دندان ها موثر است.

مصرف زیاد و مداوم مواد ترش و اسیدی همچون لواشک صنعتی و ترشک ها، مینای دندان را به شدت در برابر انحلال قرار می دهد و ضخامت آن را کم می کند، بنابرین این آگاهی باید در جامعه ایجاد و از مصرف بیش از حد ترشیجات پرهیز شود.

 در صورت مصرف ترشی نباید بلافاصله بعد از آن مسواک زد، زیرا در این حین مینای دندان نرم شده و مسواک و خمیر دندان نیز که حاوی مواد ساینده هستند باعث سایش بیشتر آن می شود. باید دهان را با آب شرب شسته و از آدامس های بدون قند استفاده کردو در واقع جویدن این نوع آدامس باعث ترشح بیشتر بزاق و برگشت مواد معدنی به مینای دندان می شود.

مواد غذایی و قندی باقی مانده روی دندان مورد مصرف میکروب ها قرار گرفته و اسید تولید می کنند و به مرور زمان و در صورت رعایت نکردن بهداشت صحیح دهانی، اسید تولیدی باعث تخریب مینای دندان و در نهایت پوسیدگی دندان می شود.

 

در صورت نمود حفره های میکروسوپی روی مینای دندان می توان با استفاده از مسواک میکروب ها حذف کرد و با رسوب خمیر دندان حاوی فلوراید و مواد معدنی بزاق دهان حفره های میکروسکوپی ترمیم می شود.