شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی

درخواست از روحانی: کشور را قرنطینه کامل کنید

حزب اتحاد ملت در نامه‌ای خطاب به روحانی خواستار قرنطینه تمام نقاط قرمز کشور شدند.

روحانی و با جمعی از فعالان سیاسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، متن نامه به این شرح است: 

بسمه تعالی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی
با سلام و آرزوی قبولی طاعات

قریب به ١۴ ماه از پذیرش رسمی اولین فرد مبتلا به کووید-١٩ در ایران می‌گذرد. همان طور که مستحضرید طی مدت مورد اشاره، شیوع ابتلا به بیماری کرونا در سه برهه‌ی زمانی رو به صعود گذاشت و این روند با اعمال برخی محدودیت‌ها، همکاری مردم و اهتمام ویژه‌ی کادر سلامت کشور کاهنده شد. سوگ‌مندانه اکنون و با ورود به چهارمین اوج‌گیری این بیماری در کشور، میانگین میزان فوت روزانه شهروندان در یک هفته به مرز ٣٠٠ نفر رسیده و پس از اندک زمانی از مرز ۴٠٠ نفر نیز گذشته است؛ طی همین مدت مبتلایان از مرز ٢٣ هزار نفر متجاوز گشته است. متعاقب آن ورودی بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها و تعداد ناکافی تخت‌های بیمارستانی، تجهیزات درمانی و اقلام دارویی برای پوشش‌دهی این حجم از مراجعان شرایط نامناسبی را تصویر می‌نماید؛ با گذر از چرایی وقوع اوج‌گیری چهارم کرونا (که پیش از ورود به این موقعیت، بارها و به کرات از سوی متخصصان همه‌گیرشناسی هشدار داده شده بود)، اکنون و هر لحظه، وقت و زمان برای مهار وضعیت کنونی، به محاق می‌رود. در این مقطع و به توصیه بسیاری از کارشناسان و متخصصان امر سلامت، راهکاری جز قرنطینه کامل نمی‌تواند کارگر افتد. لذا در این شرایط پیشنهادات و خواسته‌هایی که در پی می‌آید به حضور تقدیم می‌شود:

قرنطینه سراسری در تمامی مناطق دارای رنگ قرمز در کشور و جلوگیری از عبور و مرور بین استانی در تمامی مناطق کشور فارغ از هر نوع رنگ بندی (به استثناء موارد واقعا ضروری و مطابق با پروتکل‌های استاندارد) و بیان شرایط دقیق بازگشت از محدودیت‌های وضع شده.

سیاستگذاری متمرکز در حمایت از اقشار کمتر برخوردار و آسیب‌دیدگان از وضع محدودیت‌ها که غالبا بیش تر در معرض خطر هستند، با استفاده بهینه از داده‌ها و اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان از محل منابع دولتی و عمومی.

هوشمندسازی و متوازن سازی نظام مالیاتی کشور به گونه‌ای که مشاغل با درآمد بیشتر در دوران کرونا مالیات متناسبی پرداخت نموده و در عین حال معافیت‌ها و بخشودگی‌هایی نیز برای کسب و کارهای زیان دیده از کرونا در نظر گرفته شود.

استفاده از تمام ظرفیت کشور در زمینه مقابله با کرونا، به ویژه بهره‌مندی از ظرفیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و نیروهای مسلح در برپایی و تجهیز بیمارستان‌های موقت و صحرایی به منظور کاهش بار ورودی به بیمارستان‌ها و نیز در تأمین منابع لازم برای جبران آسیب های مالی به دهک های کم درآمد با دستور مستقیم و صریح مقام رهبری.

اهتمام دولت به تأمین واکسن از همه راه های متصور به گونه ای که سلامت مردم، دستمایه انشقاق در جامعه و سوداگری و نیز فرصت آزمون و خطای جویندگان نام نشود. استفاده از تمام ظرفیت دستگاه دیپلماسی و فراهم آوردن تنوعی از واکسن‌های مختلف، شفاف سازی و اطلاع‌رسانی در مراحل تهیه، توزیع و تزریق واکسن، مشتمل بر شفاف‌سازی قراردادهای منعقده، جدول واکسیناسیون گروه‌های مختلف جمعیتی با زمان‌بندی روشن و ….

حمایت ویژه از کادر سلامت کشور بالاخص کادر مقابله با کرونا در تمام سطوحِ برخورد از سطح تشخیص تا درمان و تامین مالی مناسب و همچنین ارتقا کادر درمان از لحاظ کمیت با ارائه برنامه‌های جذب و تبدیل وضعیت استخدامی و تامین تجهیزات و ملزومات بیمارستان‌ها به منظور افزایش بخش‌های ویژه‌ی ICU و CCU.

ارائه آمار شفاف استانی به جامعه و تفویض اختیارات لازم از سوی ستاد ملی کرونا به استان‌ها در اعمال محدودیت‌ها به منظور اتخاذ تصمیمات سریع، مؤثر و چابک.

مبنا قرار دادن شاخص‌های سلامت (از جمله میزان واگیری، مرگ و میر روزانه، ظرفیت زیرساخت های درمانی و…) در سیاست‌های اعلامی و اعمالی و عدم تغییر سیاست‌ها در مناسبت‌های ملی و مذهبی

با آرزوی موفقیت در مهار بیماری کرونا