شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#جنگ جهانی

آغاز جنگ جهانی فوتبال

به گزارش منیبان، دو شب پیش، پس از صدور بیانیه باشگاه رئال مادرید مبنی بر تولد سوپر لیگ بسیاری از اهالی دنیای فوتبال به خصوص هواداران تیمهای کوچک در فضای مجازی از هشتگ cancelsuperleague یا saynotosuperleague برای نشان دادن مخالفت خود استفاده کردند و در انتقاداتی شدید، هواداران لیدز یونایتد قبل از بازی دیشب این تیم با لیورپول در اعتراض به تصمیم سران لیورپول مبنی بر حضور در سوپر لیگ اقدام به آتش زدن لباس این تیم کردند.

اما هواداران فوتبال باید این را بدانند که فوتبال صرفا یک لذت و سرگرمی نیست بلکه در نگاه کلان یک صنعت است و بحران کرونا همانط ور که همه صنایع را تحت تاثیر خود قرار داده و بعضا حتی متحول کرده، صنعت فوتبال را هم دچار تغییر و تحولات می کند. کرونا باعث شده بخش اعظمی از درآمدهای این ۱۲ باشگاه بزرگ و معتبر دنیا کاهش پیدا کند و در پاسخ به این مسئله، آنها به تکاپوی پیاده سازی ایده سوپر لیگ که پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید از سال ۲۰۰۹ در سر پرورانده است، افتادند.

فیفا و یوفا با به کارگیری فشارها و تحریم هایی مثل اجازه نداشتن حضور بازیکنان تیم های حاضر در این تورنمنت در رقابت های یورو و یا جام جهانی، قصد دارند سران باشگاه ها را منصرف از حضور در سوپر لیگ کنند اما سوالی که اینجا پیش می آید این است که جام جهانی بدون بهترین بازیکنان دنیا آیا دیگر ارزشی خواهد داشت و مثل سابق مورد توجه اهالی فوتبال قرار می گیرد؟ پاسخ این سوال به نظر می رسد خیر باشد و مکانیزم هایی که فیفا و یوفا علیه این ۱۲ باشگاه به کار می برند، هزینه بالایی را متوجه آنها نخواهد ساخت و سود سرشار این مسابقات آنقدر خواهد بود که هیچکدام از آنها از حضور در سوپر لیگ انصراف ندهند.

به نظر می رسد این تحریمها صرفا به خود فیفا و یوفا و همچنین شریک اصلی شان EASPORTS بزرگترین ضربه را خواهد زد و در نهایت، آنها مجبور به پذیرش این تورنمنت و دستیابی به توافق با سران سوپر لیگ مبنی بر به رسمیت شناختن آن خواهند شد.