شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#دولت

وزیر دفاع انگلیس:

لندن از افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین نگران است

لندن از افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین نگران است

وزیر دفاع انگلیس طی سخنانی از نگرانی فزاینده دولت کشورش از افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین خبر داده و خواستار تنش زدایی در منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه انگلیس طی سخنانی از افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین ابراز نگرانی کرده و خواستار تنش زدایی در منطقه شد.

بر اساس این گزارش، «دومینیک راب» گفت: ما نگرانی‌های مهمی در خصوص افزایش نیروهای نظامی و فعالیت‌های اخیر روسیه در مرز با اوکراین داریم.

وی همچنین افزود: ما در حال همکاری با شرکایمان هستیم.... و هدف ما ایجاد بازدارندگی در برابر روسیه، اطمینان بخشی به اوکراین و تنش زدایی از وضعیت ایجاد شده است.

این اظهارات در حالی بیان شد که روز گذشته نیز «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین بیش از ۱۵۰ هزار نیروی نظامی مستقر کرده که این امر، خطر رویارویی نظامی میان دو کشور روسیه و اوکراین را به شدت افزایش می‌دهد.

البته روسیه بارها تاکید کرده که حضور نظامی در مرز اوکراین جنبه دفاعی دارد و واکنشی است به تشدید تنش دولت کی یف با جدایی طلبان شرق اوکراین که امنیت مرزی را به مخاطره انداخته است.