به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «حسن روحانی» رئیس جمهور در جلسه هم اندیشی با فعالان سیاسی گفت: جای تاسف است که بعد از 40 سال در انتخابات عده ای بگویند باید بین بد و بدتر کسی را برگزید، باید به این نقطه برسیم که بین گزینه خوب و بهتر انتخاب کنیم و مردم حس کنند چند حزب در صحنه وجود دارد و هرکدام چند کاندید معرفی کردند. باید بخشی از روند صلاحیت افراد در انتخابات که بر دوش هیئت اجرایی و شورای نگهبان است را به دوش احزاب بگذاریم. همه تلاش ها باید این باشد که یک انتخابات پر نشاط را برگزار کنیم و این خیلی مهم است که مردم در انتخابات به استراتژی و برنامه رای دهند. باید قانون اساسی تفسیر شود.برای کشور و نظام اعتدال و تعامل دو پایه اساسی برای حل معضلات آینده کشور است.

روحانی گفت: در دولت یازدهم هدف این بود که میخواهیم یک نظام اقتصادی سالم تری داشته باشیم، به گونه ای نباشد که از بانک مرکزی و امکانات کشور بدون نظام مندی درست پیش رویم. در دولت یازدهم و دوازدهم هیچ گاه از پایه پولی استفاده نکردیم. پس از 26_27 سال طبق وعده ای که به مردم دادیم به تورم تک رقمی و رشد دو رقمی را محقق کردیم. 

رئیس جمهور بیان کرد: سال ها دولت ها به دنبال این بودند که کشور در پدافند هوایی شرایط قدرتمندی داشته باشد ولی دولت یازدهم اس 300 را وارد کشور کرد و خودمان در زمینه پدافند هوایی به رشد فوق العاده رسیدیم. 

رئیس جمهور گفت: در دولت دوازدهم با یک دیوانه مواجهه شدیم، کسی بر روی کار آمد که به هیچ قانون و چهارچوبی پایبند نبود و تمام توافقات اش را کنار گذاشت و وارد یک جنگ اقتصادی تحمیلی علیه ملت ایران شد، دولت در این سه سال و نیم در یک جنگ اقتصادی انچنان مقاومت و ایستادگی کرد که امروز با قدرت بیشتری در وین مذاکره می کنیم دولت دوازدهم که در وین لوزان و ژنو مذاکره  کرده امروز قدرتمند تر  در وین مذاکره می کند این یعنی فشار حداکثری به طور کامل  شکست خورده است. 

او گفت: به عنوان کسی که توافق هسته ای ، بالاترین رشد اقتصادی و تورم تک رقمی را داشته است افتخار بالاتر در دولت دوازدهم را این می دانم که توانستیم در برابر یک فشار حداکثر جهانی پیروز شویم کسی حاضر نشد در این شرایط با ایران همکاری کند دولت توانست در کنار رهبری فرهیخته  و مردم  این سه سال و نیم را با عزت بگذراند.ایستادگی و مقاومت مردم در این جنگ اقتصادی یکی از صحنه های تاریخی کم نظیر در تاریخ ایران است. از پیک مشکلات عبور کردیم.

در حال تکمیل