شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#احمدی نژاد#انتخابات#انتخابات ۱۴۰۰

دردسر احمدی نژاد برای وزرایش /عباسی:  موفقیت دولت دهم بخاطر وزرایش بود /با احمدی نژاد نه جلسه داشتم نه مشورت کردم

دردسر احمدی نژاد برای وزرایش /عباسی:  موفقیت دولت دهم بخاطر وزرایش بود /با احمدی نژاد نه جلسه داشتم نه مشورت کردم

تسنیم نوشت: محمد عباسی یکی از مهمترین دلایل موفقیت‌های دولت‌های نهم و دهم را وجود وزرای حاضر در آن کابینه می‌داند و می‌گوید برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ نه جلسه‌ای با محمود احمدی‌نژاد داشته و نه با وی مشورتی کرده است.

اهم گفت و گو با محمد عباسی را می‌خوانید؛

*شما خودتان را در ساختار اصولگرایی تعریف کردید، اگر در این انتخابات جریان انقلاب روی گزینه واحدی به تصمیم برسند، تمکین می‌کنید؟

معتقدم جبهه انقلابی کشور حتما باید به یک اجماع منسجم برسد اما قبل از شروع انتخابات به دلایلی از جمله روشن نبودن ذائقه مردم  صلاح نمی بینم و تصمیم دارم حضورم را در انتخابات حفظ کنم.  ولو هر گزینه دیگری هم به صحنه بیاید. از طرفی چون هریک از این جبهه ها به تنهایی مرجع تشخیص و وحدت اجماعی نیستند، باید بتوانیم همه را یک کاسه کنیم.

با وجود اینکه در انتخابات قبلی به نفع آیت الله رئیسی کنار رفتم، اگر زمان نزدیک به انتخابات احساس کنم کاندیدای برتری دارد و مورد اقبال مردم است، به او کمک می‌کنم، البته انتظار دارم  اگر فرد مورد اقبال مردم من بودم هم دوستان تمکین و کمک کنند.

 آمادگی دارم برنامه‌هایم را به شورای ائتلاف ارائه کنم

*برنامه هایتان را به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ارائه کرده اید؟

هنوز  از من برنامه ام را نخواسته اند، اما هر زمان لازم باشد آمادگی دارم رئوس برنامه هایم را خدمتشان ارائه کنم.

دردسر احمدی نژاد برای وزرایش /عباسی:  موفقیت دولت دهم بخاطر وزرایش بود /با احمدی نژاد نه جلسه داشتم نه مشورت کردم

 با احمدی‌نژاد نه جلسه داشتم و نه مشورت کردم

*شما در دولت آقای احمدی نژاد وزیر بودید، آیا برای حضور در انتخابات آینده با ایشان هم مشورت کردید؟ قبلا اخباری مبنی بر حمایت آقای احمدی نژاد از شما هم شنیده شده بود.

بعد از دولت ارتباط تشکیلاتی و برنامه ریزی های هماهنگ با احمدی نژاد نداشتیم و مشورت و هماهنگی هم در این مورد نداشته‌ام اما چون من در بین اعضای دولت، جزو معدود افرادی بودم که دو دوره وزیر آقای احمدی نژاد بودم، قالب بدنه دولت نهم و دهم  سمت و سوی بیشتری به من دارند.

می خواهم «دولت برای مردم» را تشکیل دهم

* شما مهمترین مسئله امروز کشور را چه چیزی می‌دانید و انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باید چه چیز را تغییر دهد تا وضعیت بهتر شود؟

بنا است من «دولت برای مردم» را تشکیل بدهم تا تحولاتی را که در اصلاح امور در نظر دارم در نظامات اقتصادی، مدیریتی و فرهنگی اجتماعی انجام دهم.

 وضعیت اقتصاد مردم اورژانسی است

معتقدم باید در همه جوانبی که جامعه ایران با مشکلات مواجه است تحول ایجاد کنیم. در نظامات اقتصادی، خصوصاً بخش‌های بانکی، پول و سرمایه. نظامات اجرایی و مدیریتی جامعه و همچنین در نظامات اجتماعی و فرهنگی. البته کسی که در جریان مسائل کشور باشد، می داند معیشت مردم در حال حاضر یک مسأله  اورژانسی است که باید در اولین قدم‌ها برطرف شود. گرانی ها، تورم و مشکلات اقتصادی به حدی رسیده هر دولتی سر کار بیاید باید با اولویت به این مسائل برسد.

جامعه به طبقه اشراف اعتماد نمی‌کند

* به نظر شما کاندیدایی که بتواند در این دوره نظر مردم را جلب کند باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

جامعه به کسانی که امکانات سنگین مالی دارند و جزو اشراف محسوب می شوند اعتماد نمی‌کند. به شرطی که بتوانیم مولفه های دلسوزی، پاکدستی و کارآمدی را برای مردم نمایش دهیم، آنها اعتماد خواهند کرد. 

 موفقیت دولت دهم بخاطر وزرایش بود

*خبر دارید که چند نفر از وزرای دولت های نهم و دهم در این دوره داوطلب کاندیداتوری ریاست جمهوری هستند؟ اصلا با اینها جلسه دارید، اگر تصمیمشان بر این باشد که با یکدیگر ائتلاف کنند شما هم شرکت می‌کنید؟

بعد از دولت دهم جلسات متعددی با وزرای دولت های نهم و دهم و بدون حضور رئیس دولت داشتیم چون اکثر این وزرا نیروهای ولایتمدار، با انگیزه و خادم نظام هستند و آنچه را از شکوه و موفقیت دولت های نهم و دهم سراغ داریم حاصل زحمات اینهاست و تجارب خوبی دارند. در جلسات به این تصمیم رسیدیم که وحدت گفتمانی، ولایتمدارانه و انقلابی را تقویت کنیم، اما اینکه برای انتخابات ائتلاف کنیم، تاکنون چنین چیزی مطرح نشده است. سال ها دولت در اختیار نیروهای انقلابی نبوده و از سوی دیگر دولتی که بیشترین نیروهای انقلابی در آن تمرکز داشتند دولت های نهم و دهم بودند و اینها بخشی از ظرفیت و تجربه اجرایی کشور هستند.

27219