شهر خبر
5 هزارو209 داوطلب در انتخابات شوراها ثبت‌نام قطعی شدند
شکرالله حسن‌بیگی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

5 هزارو209 داوطلب در انتخابات شوراها ثبت‌نام قطعی شدند

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در مورد استقبال از انتخابات شوراها در ادوار مختلف گفت: در انتخابات شورای چهارم 4196 داوطلب، شورای پنجم 4343 داوطلب بوده و در شورای ششم نیز 5209 داوطلب برای انتخابات شورای روستاهای استان تهران ثبت‌نام قطعی شدند.

اعتمادآنلاین| شکرالله حسن بیگی ظهر سه‌شنبه (31 فروردین ماه) در هفدهمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران که با حضور رؤسای کمیته‌های ستاد و اعضای دبیرخانه در محل استانداری تهران برگزار شد اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ثبت نام 597 داوطلب برای انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران قطعی و بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت اجرایی انجام شده است.

 

به گزارش مهر، رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه از میان 597 داوطلب ثبت نام شده قطعی در حوزه انتخابیه تهران، 560 داوطلب توسط هیئت اجرایی تأیید شده که حدود 94 درصد را شامل می‌شود گفت: داوطلبان 519 روستا ثبت نام قطعی شدند و 480 روستای استان تهران در این دوره از انتخابات، شورا دارند و 39 روستا در این دوره اضافه شده اند.

 

حسن بیگی افزود: مجموعاً یک هزار و 767 کرسی برای شوراهای 3 نفره و 5 نفره در روستاهای استان تهران وجود دارد که 5 هزار و 209 داوطلب برای شوراهای روستا ثبت نام قطعی شدند و میانگین میزان استقبال 3.31 درصد است.

 

وی در مورد استقبال از انتخابات شوراها در ادوار مختلف گفت: در انتخابات شورای چهارم 4196 داوطلب، شورای پنجم 4343 داوطلب بوده و در شورای ششم نیز 5209 داوطلب برای انتخابات شورای روستاهای استان تهران ثبت نام قطعی شدند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان تهران عنوان داشت: مطابق قانون انتخابات باید در روز 28 خردادماه برگزار شود، پیشنهاد تشکیل کمیته بهداشتی در ستاد انتخابات عنوان شده و با توجه به تداوم کرونا بازدید و بررسی شعب اخذ رأی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور کارشناسان بهداشتی در شعب برای روز برگزاری انتخابات، پیش بینی شده است.