شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب

جلد دوم «بر شانه‌های اقیانوس»‌ منتشر شد/ ترجمه و شرح خواندنی از نهج البلاغه


جلد دوم «بر شانه‌های اقیانوس»‌ منتشر شد/ ترجمه و شرح خواندنی از نهج البلاغه

در ماه مبارک رمضان، انتشارات کتاب جمکران جلد دوم کتاب «بر شانه‌های اقیانوس»، شرح و ترجمه نهج‌البلاغه را به قلم علی رهبر منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به اعتراف همه دانشمندان، نویسندگان و ادیبان عرب و غیرعرب، نهج‌البلاغه امام علی علیه‌السلام بعد از قرآن کریم، فصیح‌ترین و بلیغ‌ترین متن به زبان عربی است که بشر شاهد آن بوده است؛ مجموعه‌ای بی‌نظیر که حکمت‌های ژرف و ارزش‌های انسانیِ متبلور در علم اخلاق را با فلسفه تاریخ و سیاست درست، درهم آمیخته و به زیباترین و شیواترین شکل ممکن آن را در مسیر چشم‌انداز بشری عرضه کرده است و سیّدرضی، آن غوّاصِ گوهر‌شناس اقیانوس واژه‌ها، آن‌ها را به‌صورت کنونی گزینش کرده و به ما عرضه داشته است.

جای تأسف است که این گوهر بی‌مانند، هنوز در میان شیعیان آن امام هُمام، مجهول و قدرناشناخته مانده است؛ چه رسد به آنان که از شناخت نور مقدس علوی نیز غافل‌اند. در این‌ میان، باید تلاش‌های بی‌دریغ شارحان و مترجمان این عرصه را ارج نهاد که برای رساندن کلام مولا به چشم و جان مخاطبان در طول تاریخ در تلاش بوده‌اند.

در آستانه ماه مبارک رمضان، انتشارات کتاب جمکران جلد دوم کتاب «بر شانه‌های اقیانوس» را منتشر و تقدیم علاقه‌مندان کرده است. این کتاب به  ترجمه و شرح خطبه 101 تا 180 نهج‌البلاغه پرداخته است.کتابی که با قلم روان علی رهبر، ترجمه نهج‌البلاغه را خواندنی‌تر و مفاهم والای آن را برای عموم و به ویژه جوانان قابل درک و فهم‌تر کرده است.

حجت‌الاسلام علی رهبر، نویسنده این کتاب است. او عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان و سال‌هاست در حوزه و دانشگاه به تربیت جوانان و تألیف آثار ارزنده مشغول است. او از پسِ بیش از 40 سال انس با قرآن کریم و نهج البلاغه، مجموعه پنج جلدی «بر شانه‌های اقیانوس» را با شرحی زیبا، جامع و در عین‌حال کوتاه از نهج‌البلاغه به رشته تحریر درآورده است. 

کتاب «بر شانه‌های اقیانوس» توسط انتشارات کتاب جمکران، در 250 صفحه و به قیمت 45 هزار تومان عرضه شده است.

انتهای پیام/