شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مسابقات جهانی

ثوری: بوکسورهای جوان ما در مسابقات جهانی تاریخ‌سازی کردند/ بزرگترین ایراد تیم جوانان به من برمی‌گردد


ثوری: بوکسورهای جوان ما در مسابقات جهانی تاریخ‌سازی کردند/ بزرگترین ایراد تیم جوانان به من برمی‌گردد

رئیس فدراسیون بوکس گفت: حضور دو نماینده از بوکس ایران در میان ۸ نفر برتر مسابقات جهانی برای ما تاریخ‌سازی بود.

حسین ثوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد تیم جوانان در مسابقات قهرمانی جهان لهستان اظهار داشت: به هر حال مسابقات قهرمانی جهان بود و قدرت‌های برتر بوکس جهان با تجربه سالیان سال کار در بحث قهرمانی در این رویداد حضور داشتند. با این وجود به نظر من بوکسورهای ما در این مسابقات تاریخ‌سازی کردند و برای اولین بار 2 بوکسور ما در تاریخ مسابقات جهانی در میان 8 برتر بوکس دنیا قرار گرفتند. 

وی تصریح کرد: هرگز و در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است که بوکسورهای ما به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جهانی برسند. مهمتر از  آن هیچ‌کدام از بوکسورهای ما در مقابل رقبای خود از پیش باخته نبودند و در مقابل رقبا جانانه مبارزه کردند و جنگیدند. اگر به فرهاد مرادی نماینده وزن 69 کیلوگرم تیم جوانان  کم لطفی نشده بود می‌توانست به مدال جهانی دست پیدا کند. مرادی راند نخست را از حریف خود پیش بود و در راند دوم نیز تا قبل از دریافت اخطار از حریف روس جلو بود و با دریافت اخطار از رسیدن به مدال بازماند. 

رئیس فدراسیون بوکس تاکید کرد: باید از عملکرد ملی‌پوشان جوان تقدیر کرد  و قطعاً بسیار امیدوارنه‌ و با برنامه‌ریزی بهتر جلو خواهیم رفت. مطمئن باشید این تیم حفط خواهد شد و استعدادهای نابی که پا به رده سنی جوانان خواهند گذاشت به این بوکسورها اضافه خواهند شد. ایراداتی که در این مسابقات داشتیم را کاملاً شناسایی کردیم و شاید بزرگترین ایراد تیم جوانان به من برگردد که نتوانستم به خاطر شرایط کرونا مسابقات تدارکاتی بیشتری برای تیم مهیا کنم.

ثوری خاطر نشان کرد: اگر برای این بچه‌ها بازی‌های تدارکاتی بیشتری در نظر گرفته بودیم، مدال جهانی در دست ما بود و مطمئن باشید این نقص رفع خواهد شد و برای آینده برنامه بهتری را طراحی خواهیم کرد. بشنوند آقایانی که قصد حرف زدن دارند و بدانند در هیچ مسابقه جهانی بوکسورهای ما موفق به این تعداد پیروزی(6 برد) نشده بودند و دو نماینده در میان 8 نفر برتر دنیا نداشتیم.

وی در خصوص تاثیر عملکرد داوران در عملکرد نمایندگان کشورمان گفت: داور بین‌المللی بوکس هستم و با قوانین آشنایی داریم و بر همین اساس امیررضا شکاری و فرهاد مرادی را در مقابل نمایندگان روسیه بازنده نمی‌دانم و اتفاقاتی افتاد که این دو بوکسور بازنده باشند. امیدوارم این مشکلات در بوکس برطرف شود، چرا که کشورها برای رسیدن به مدال در حال زحمت و تلاش هستند و با این تفاسیر کار  برای کشورهایی که در بحث داوری کرسی نداشته باشند، سخت خواهد شد. رئیس فدراسیون جهانی بوکس از روسیه است و این خیلی می‌تواند در نگاه داوران به صورت ناخودآگاه تاثیرگذار باشد. امیدوارم این موضوعات با قدرتمند شدن بچه‌های خودمان برطرف شود. 

 رئیس فدراسیون بوکس در خصوص ارزیابی عملکرد رضا مهدی‌پور سرمربی تیم بوکس جوانان گفت: کدامیک از مربیان ما تا به حال در مسابقات جهانی چنین عملکردی را داشتد؟ بی‌تردید رضا مهدی‌پور و کادر فنی او متشکل از مرتضی سپهوند، ایمان طیبی، محمد مهدی‌پور و سیدمهدی ابراهیمی بسیار عالی کار کردند. در طول تاریخ بوکس ایران چنین تیم جوانان خوبی نداشتیم و حفظ این نفرات از کارهای واجب فدراسیون خواهد بود. در بازگشت همین تیم و کادرفنی در قالب تیم امید فعالیت‌ها و اردوهای خود را ادامه خواهند داد. 

انتهای پیام/