به گزارش برنا، علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی بوکس درباره دریافت واکسن کرونا قبل از حضور در مسابقات المپیک 2020 توکیو در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: جا دارد قبل از هر چیز بخاطر این اتفاق خوب از وزارت ورزش و جوانان تشکر کنم. با این شرایط قطعا هم خیال ما و هم ورزشکاران آسوده خواهد شد. البته امیدوارم کمی سهمیه بیشتری را به تیم ها بدهند مثلا حریف های تمرینی ما در اردوها هستند که تعدادشان زیاد هم نیست هر چند سخت است اما به هر جهت این بازیکنان هم در کنار المپین‌ها زحمت زیادی می‌کشند و همیشه هستند.

او با اشاره به روند آماده سازی تیم ملی ادامه داد: در حال حاضر در اردوی هشتم هستیم که تا 31 فروردین ادامه خواهد داشت. اما مجددا از 5 اردیبهشت دور جدید را استارت خواهیم زد. فدراسیون در تلاش است اردوی مشترکی را با ازبکستان مهیا کند تا با آمادگی بهتری راهی مسابقات قهرمانی آسیا شویم. رقابت های آسیایی به میزبانی هند برگزار خواهد شد هر دو المپیکی ما خوب تمرین می‌کنند اما همچنان مشکل کرونا و نداشتن بازی‌های تدارکاتی پابرجاست.

استکی در مورد نتیجه احتمالی بوکس ایران در المپیک توکیو گفت: در 3 دوره از المپیک بوکسورهای ما تا پای سکو رفتند این بارهم با وجود اینکه امید داشتیم مسابقات فرانسه برگزار شود تا بتوانیم سهمیه بیشتری را به دست بیاوریم اما به هر جهت کرونا این شانس را از ما گرفت. فعلا هم فدراسیون و هم کمیته ملی المپیک در تلاش هستند که تعداد سهمیه‌های ایران را بیشتر کنند.  قطعا همه هدف ما درخشش در المپیک است.

سرمربی تیم ملی در پایان درخصوص وضعیت احسان روزبهانی برای گرفتن سهمیه المپیک توضیح داد: احسان هنوز هم بر اساس رنک شانس دارد اخیرا هم در مسابقات نمایش خوبی داشت اما باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی رخ خواهد داد. چون دیگر عملا ما هیچ انتخابی نداریم که بخواهیم به نتایج آن امیدوارم باشیم.