به گزارش برنا، دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار اطلاعیه ای در این باره اعلام کرد که گفتگوی صالح با گوترش به "تحولات سیاسی و امنیتی در کشور ، لزوم تحکیم ثبات و تقویت تلاش های حاکمیت قانون و تأکید بر اهمیت کاهش تنش در منطقه و عبور از بحران ها از طریق گفتگو ، و نیاز به هماهنگی و تلاش برای یافتن گفتگوهای مشترک برای ایجاد ثبات در ارکان ثبات منطقه ای" اختصاص داشت.

همچنین در این تماس به این واقعیت که ثبات و حاکمیت عراق مرکز و نقطه ملاقات برای امنیت کل منطقه و منافع مردم آن است اشاره شد.

در ادامه "انتخابات پارلمانی که قرار است در اکتبر آینده برگزار شود مورد بحث قرار گرفت" و صالح بر لزوم کار و هماهنگی موثر و جدی بین سازمان ملل و کمیسیون انتخابات برای تأمین نظارت بین المللی و اطمینان از یکپارچگی فرآیند انتخابات تاکید کرد.

رییس جمهور عراق همچنین از "اطمینان مشارکت گسترده در آن و ابراز اراده آزاد برای رای دهندگان، به گونه ای که حاکمیت و احترام به تصمیم مستقل عراقی ها را تضمین کند" سخن گفت.

دبیرکل آنتونیو گوترش نیز ضمن استقبال از "تحولات مثبت در این کشور ، بر حمایت سازمان ملل از تلاشهای مقامات عراقی برای تقویت امنیت و ثبات و تحکیم حاکمیت خود و کمک به عراق برای مقابله با چالشهای پیش روی کشور تأکید کرد.
در انتها نیز "مبارزه با تروریسم و به حداقل رساندن تأثیرات همه گیری کرونا" مورد بررسی طرفین قرار گرفت.