شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عالیشاه#امید#عالیشاه#هافبک#مهاجم؟

امید عالیشاه هافبک یا مهاجم؟

به گزارش منیبان، طبق آمارهای ارائه شده، سرخپوشان در هفته دوم لیگ قهرمانان آمار 483 پاس با دقت 85 درصد را ثبت کردند. 22 بار به سمت دروازه حریف شوت زدند و با ایجاد 10 شانس گلزنی یک رکورد جالب را در بازی با تیم سوم لیگ قطر به جای گداشتند. در این میان گرچه کامیابی‌ نیا به ‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد اما بی‌ شک در بین بازیکنان  پرسپولیس  نمایش امید عالیشاه چشم نوازتر از دیگران بود.

‌هافبک با تجربه و ریز نقش پرسپولیس به همه جای زمین سر کشید و بارها بازیکنان حریف را وادار کرد تا با خطا او را متوقف کنند که حاصل آن 3 کارت زرد برای بازیکنان حریف بود. عالیشاه با سرعت بالایی که دارد هر بار که به قلب دفاع الریان نفوذ کرد، توانست یک خطر جدی به وجود بیاورد و طبق آمار 6 پاس‌ کلیدی داد که یکی از آنها منجر به گل شد. همان پاس شسته رفته ای که در دهانه دروازه به مغانلو رسید و شهریار برای سرخ پوشان گلزنی کرد.

جالب این که عالیشاه علاوه بر پاس گلی که داد 2 شوت هم در چارچوب زد که یک بار ضربه ‌اش دقت لازم را نداشت و در بار دوم فهد یونس مانع از گلزنی او شد. همه این ها نشان می دهد امید عالیشاه در هند و در بازی دوم تیمش مقابل الریان تولدی دوباره داشت. عالیشاه در بازی با الوحده به عنوان مهاجم کنار مغانلو به میدان رفت اما کاری از پیش نبرد. امید در آن بازی در حملات تیمش تأثیر گذاری لازم را نداشت و بعد از یک بازی متوسط و اخطاری که گرفت در دقیقه 70 کادر فنی را مجاب کرد تا دست به تعویض او بزند.

تصمیم هوشمندانه کادرفنی پرسپولیس و تغییر پست بازی عالیشاه در نیمه دوم بازی با الریان امید را به یک باره متحول کرد و باعث درخشش او مقابل شجاع و یاران بلان شد. عالیشاه در این نیمه کمی عقب‌ تر از مغانلو بازی می ‌کرد به گونه ای که تصور می شد پرسپولیس با آرایش 1-3-2-4 بازی می ‌کند اما او مهاجمی بود یک پله عقب ‌تر از مغانلو تا با تصمیم یحیی از عقب به خط حمله اضافه شود.

این تصمیم باعث شد تا فضایی کافی در اختیار عالیشاه قرار بگیرد تا او با استفاده از استارت های انفجاری، قدرت دریبلینگ و دیدن درهای طلایی خط دفاعی الریان، پوست بیاندازد. امید حمله می کرد و الریانی ها روی او خطا که نه بلکه او را کتک می زدند تا بتوانند مهارش کنند. از این رو می توان امیدوار بود با توجه به رضایت کادرفنی از عالیشاه او در این پست ماندگار شود و با توجه به خصوصیات فنی اش بتواند در بازی های بعدی به ویژه مقابل گوا نیز قدرت خود را به هندی ها تحمیل کند.